۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۵
کد خبر: 82958352
T T
۰ نفر

180 هزار ناجي غريق در كشور فعاليت دارند

۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۵
کد خبر: 82958352
180 هزار ناجي غريق در كشور فعاليت دارند

همدان- ايرنا- رئيس فدراسيون نجات غريق و غواصي كشور گفت: هم اينك 180 هزار ناجي غريق در سطح استان هاي مختلف كشور فعاليت دارند.

ايلخان نوري روز يكشنبه در مجمع انتخابات هيات نجات غريق و غواصي همدان اظهار داشت: هدفگذاري فدراسيون پوشش يك درصد از جمعيت كشور در ورزش نحات غريق است و مي خواهيم به نسبت جمعيت كشور اين ميزان ناجي داشته باشيم.
وي بيان كرد: در همين راستا نسبت به برنامه ريزي هاي اصولي در حوزه آموزش را در راس امور اجرايي فدراسيون قرار داده ايم و استان ها نيز بايد به اين مهم توجه جدي داشته باشند.
نوري خاطرنشان كرد: براي رسيدن به هدف مهم فدراسيون مبني بر برخورداري يك درصد از جمعيت كشور به عنوان ناجي غريق، مسير طولاني در پيش داريم اما با هدفگذاري صورت گرفته به اين هدف دست مي يابيم.
رئيس فدراسيون نجات غريق و غواصي كشور گفت: با توجه به فرارسيدن فصل تابستان و فعاليت چشمگير در نقاط آبي كشور، تمامي هيات هاي استاني در آمادگي لازم بسر مي برند و اميدوارم مردم به هشدارها و توصيه هاي ناجيان غريق به ويژه در شمال و جنوب كشور توجه كرده و فصل بي خطر را سپري كنند.
وي افزود: هم اينك در كشور مناطقي وجود دارند كه در بحث نجات غريق بايد به عنوان مناطق پرخطر شناسايي شوند و تاكنون اين طرح در استان خوزستان اجرايي شده و بايد در ساير استان ها نيز اقدام لازم صورت بگيرد.
نوري خاطرنشان كرد: اين طرح در راستاي كمك به كاهش آمار غرق شدگان است و در حال سازماندهي لازم در اين زمينه هستيم.
وي بيان داشت: طرح منجي داوطلب نيز يكي از سياست هاي مهم فدراسيون است و از هيات هاي استاني مي خواهيم شرايط را براي علاقمندان به اين حرفه مهيا ساخته و امكانات لازم را نيز فراهم كنيم.
نوري با تاكيد بر اينكه قادر به منع كردن مردم از شنا كردن نيستيم، گفت: آگاه سازي مردم از خطرات سرلوحه فعاليت ناجيان غريق است.
وي خواستار توجه جدي به ستاد ساماندهي سواحل كشور شد و افزود: حمايت از اين ستاد كمك شاياني به كاهش ميزان غرق شدگي ها خواهد كرد چرا كه برنامه هاي موثري در اين زمينه در قالب ستاد داريم.
7520/2090
۰ نفر