خبر فوری: رفع فیلترینگ

۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۹:۳۶
کد خبر: 82958916
T T
۰ نفر
98.5 درصد تخلفات كالا و خدمات در آذربايجان غربي رسيدگي شد

اروميه- ايرنا- مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي گفت: 98.51 درصد پرونده هاي ورودي در بخش تخلفات كالا و خدمات در استان رسيدگي و احكام آنها صادر شده است كه سرعت قابل توجه رسيدگي به اين پرونده ها را نشان مي دهد.

محمد اقوامي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از ابتداي سال تاكنون 2 هزار و 563 فقره پرونده در بخش كالا و خدمات به اين اداره كل وارد شده كه از اين تعداد به 2 هزار و 525 فقره پرونده رسيدگي شده است.
وي اضافه كرد: در اين مدت تنها 38 پرونده رسيدگي نشده كه اين تعداد نيز در حال رسيدگي در شعب مختلف است.
مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي گفت: متهمان اين پرونده ها پس از رسيدگي به پرداخت 16 ميليارد و 933 ميليون ريال جريمه محكوم شده اند.
وي بيان كرد: گران فروشي، درج نكردن قيمت، خريد و فروش بر خلاف ضوابط، عرضه خارج از شبكه و نگهداري و فروش كالاي قاچاق مهم‌ترين تخلفات صنفي در بخش كالا و خدمات را تشكيل مي‌دهد.
اقوامي افزود: شهروندان مي توانند در صورت بروز تخلف، موارد را در سريع ترين زمان ممكن به ادارات صنعت، معدن و تجارت و بخش بازرسي اين اداره كل گزارش دهند تا تخلف مورد نظر در شعب تعزيرات حكومتي رسيدگي شود.
وي گفت: تخلف هاي بخش كالا و خدمات بيشتر در واحدهاي صنفي و توزيعي اتفاق مي افتد و اصناف مي توانند با رعايت مقررات مرتبط به ويژه در حوزه درج قيمت و فروش با قيمت مصوب و مناسب، موجب كاهش بخش قابل توجهي از تعداد تخلف هاي اين بخش شوند.
به گزارش ايرنا، بيش از 80 هزار واحد صنفي در آذربايجان غربي فعال است.
8137/2093