۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82959001
T T
۰ نفر
مركز بازاريابي كالاهاي ايراني در عراق راه اندازي مي شود

بغداد - ايرنا - رايزن بازرگاني ايران در عراق گفت: اولين مركز بازاريابي و صادرات كالاهاي ايراني در عراق براي گسترش بازارهاي صادراتي همزمان با دهه كرامت در بغداد افتتاح خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، بهزاد گفت اين مركز با توجه به نامگذاري سال از سوي مقام معظم رهبري به نام سال حمايت از كالاهاي ايراني و در راستاي سياستهاي راهبردي وزارت صنعت و معدن تجارت راه اندازي خواهد شد.
وي اظهار داشت: 21 عنوان اولويت دار براي بازار عراق جهت حضور مستقيم توليدات برتر ايراني دربخش كالا و خدمات پيش بيني شده است.
به گفته وي اين عنوان ها شامل كالاهاي صنعتي زير ساخت، برق، دانش بنيان، نفت و گاز، ساختمان، خوراك دام و طيور، خدمات فني و مهندسي، دارو و مواد آزمايشگاهي، مصنوعات پلاستيك و پتروشيمي، تجهيزات پزشكي و بيمارستاني، لبني و نوشيدني، ماشين آلات، خوراك دام و طيور، تاسيسات آب و فاضلاب و آبرساني، مواد شوينده بهداشتي، فرش و موكت، صنايع كشاورزي و غذايي، سيستمهاي سرمايشي و گرمايشي، رنگ و رزين، سنگ و كاشي و سراميك مي باشد.
رايزن بازرگاني ايران در عراق افزود پس از پيگيريهاي مداوم انجام شده تاكنون موافقت اين مركز صرفا براي ايران صادر شده و اين مركز اولين حضور دائم براي معرفي و ترويج كالاي ايران در كشور عراق است.
بهزاد همچنين در توضيح اهداف اين مركز گفت: نياز سنجي انجام شده نشانگر آن است كه حضور مداوم شركتها در بازار عراق و همچنين تعاملات لازم براي شناخت تقاضا و پاسخ بموقع به مشتريان در بازار عراق ضروري است.
وي در تشريح هدف ديگر از فعاليت اين مركز گفت: معرفي ويژگيهاي كيفي محصولات ايراني و مديريت برند توسط بنگاههاي اقتصادي در افزايش ضريب نفوذ كالاي ايران به عراق بسيار موثر خواهد بود.
رايزن بازرگاني ايران در عراق در خصوص ويژگيهاي اين مركز به موقعيت آن در مركز شهر بغداد به لحاظ دسترسي آسان، امكان عرضه و معرفي بلا واسطه توليدات ايراني به طرف عراقي، امكان ارائه خدمات، راهنمايي حقوقي ، بازاريابي، مشاوره ، بيمه و ...، انجام تبليغات جمعي در رسانه هاي عراق، و حضور مداوم مديران، بازرگانان و تجار عراقي براي مذاكره با شركتهاي ايراني اشاره كرد.
وي مساعدت در رويه هاي ترخيص كالاي مشاركت كنندگان در مركز ، عدم نياز به ثبت شركت در مدت استقرار در مركز، عدم نياز به موافقت دولت عراق براي احداث دفتر در مدت استقرار در مركز، برخورداري مركز از امكان ايجاد ارتباطات بنگاههاي اقتصادي با شركتهاي دولتي عراق و امكان اخذ كانتر و يا غرفه با تخفيف هاي پلكاني را از ديگر ويژگي هاي مهم مركز بازاريابي كالاهاي ايراني در عراق ذكر كرد.
بهزاد يادآور شد: اين مركز ويترين و نماد توليدات فاخر ايراني در بازار عراق خواهد بود بنابراين مشاركت واحدها و شركتهاي توانمند و ممتاز در اين مركز مورد تاكيد است.
وي با اشاره به تقاضاهاي واصله از استانهاي مختلف براي معرفي محصولات صادراتي ايران به عراق گفت اين مركز بستري براي حضور موفق شركتهاي با برنامه جهت توسعه صادرات به عراق است و انتظار مي رود هدايت موثري با مديريت بخشهاي دست اندركار در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همكاري تشكلهاي بزرگ صنعتي و بازرگاني ايران براي پشتيباني و ترغيب صادرات كالاي ايراني انجام پذيرد .
شايان ذكراست اطلاعات لازم در خصوص جزييات مركز برروي سايت www.iptcenter.irقابل دسترس ميباشد
خاورم**380**