خاموشی های برق ناشی از كمبود آب در نیروگاه هاست

اردبیل - ایرنا - معاون بهره برداری شركت توزیع نیروی برق اردبیل گفت: خاموشی های اخیر برق در نقاط مختلف این شهر ناشی از مصرف بی رویه شهروندان و كمبود آب در نیروگاه های آبی است.

حسین قدیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فصل گرما 50 درصد نیروگاه های آبی بدلیل كمبود آب از مدار خارج می شود و نیاز است مردم در مصرف آب و برق صرفه جویی كنند.
وی اضافه كرد: در استان اردبیل كمبود برق وجود ندارد و خاموشی های چند روز اخیر نیز علت سراسری داشته و تلاش می شود تا میزان آن به حداقل برسد.
قدیمی درباره خاموشی بدون اطلاع قبلی در اردبیل افزود: خاموشی برق با هماهنگی شبكه توزیع شروع شده و از امروز در صورت نیاز با اطلاع قبلی صورت می گیرد.
معاون بهره برداری شركت توزیع نیروی برق اردبیل با اشاره به تامین برق شهر های استان گفت: در شهرهای شمال استان خاموشی برق اتفاق نیفتاده و بخشی از برق مورد نیاز آنها از جمهوری آذربایجان تامین می شود.
قدیمی بیان كرد: در فصل زمستان كمتر خاموشی برق در اردبیل صورت می گیرد و در تابستان به دلیل مصرف بیشتر میزان خاموشی بیشتر می شود و ضروری است شهروندان در مصرف آب و برق صرفه جویی كنند.
استان اردبیل در سال های اخیر تولید هزار مگاوات از استان ‌های ممتاز در تولید برق است و توانسته سه برابر میزان مصرف خود تولید برق داشته باشد.
7110/ 1257