۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۶
کد خبر: 82960863
T T
۰ نفر
گردشگری مبتنی بر هنجارهای بومی اشتغال ایجاد می كند

لاهیجان - ایرنا - معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: گردشگری مبتنی بر هنجارهای بومی، اشتغال ایجاد می كند و تاكید ما این است كه مزیت هایی در جهت جذب گردشگر در این مناطق فراهم شود.

عیسی منصوری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری شهرستان سیاهكل در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح با توجه به ظرفیت های موجود انتظار داریم فرایندی كه برای آن پیش بینی شده؛ با كار و مشاركت مردم انجام شود و این اشتغال، برای افراد بومی و روستایی باشد.
وی خاطرنشان كرد: در طرح توسعه كریدور گردشگری البرز مركزی شامل مناطق سیاهكل و دیلمان، ایجاد بیش از 9 هزار شغل برای مردم بومی و روستایی پیش بینی شده است.
منصوری اظهار داشت: این طرح به عنوان كریدورهای گردشگری تعریف شده تا گردشگر طی روزهای اقامت در منطقه، از امكانات طبیعی و اقامتی استفاده كند.
به گفته منصوری ، با همكاری استانداری گیلان، اداره كل روستایی و عشایری استانداری، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و اداره میراث فرهنگی طی 9 ماه آینده، شاهد اولین دستاورد گردشگری روستایی در منطقه كه تولید ثروت و اشتغال می كند، خواهیم بود.
وی با تصریح اینكه در این طرح ها تاكید بر مشاركت مردم بومی است، تصریح كرد: برنامه ها باید به گونه ای باشد كه برای محیط زیست و جامعه هدف، عوارضی ایجاد نكند البته ظرفیت های قانونی در این زمینه مانند بوم گردی در كشور شكل گرفته است.
معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اضافه كرد: در این طرح، به جامعه روستایی به عنوان بخش خصوصی تسهیلاتی اعطا می شود و لازم است این طرح ها با مشاركت مردم بومی و حفظ ظرفیت های بومی نظیر دامداری سنتی و كشاورزی اجرا شوند.
وی گفت: به خاطر داشته باشیم كه سرمایه گذاری در بخش گردشگری، به تازگی در كشور آغاز شده و بلافاصله منجر به ایجاد شغل نمی شود و پیش بینی ما اشتغال بیش از 120 هزار نفر در كشور در دوره میان مدت است.
منصوری معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی امروز (سه شنبه) از كاروانسرای تی تی سیاهكل، حمام تاریخی دیلمان و روستای گردشگری تالش كول این شهر بازدید كرد.
شهرستان سیاهكل با 2 بخش مركزی و دیلمان، در 55 كیلومتری شرق مركز استان گیلان واقع است.
6029/2007
۰ نفر