۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۰
کد خبر: 82960919
T T
۰ نفر

شهيدي كه در گمنامي كار كرد و نامدار ماند

۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۰
کد خبر: 82960919
شهيدي كه در گمنامي كار كرد و نامدار ماند

ساري - ايرنا - محمد بلباسي ، شهيدي از استان مازندرران است كه در راه دفاع از حرم اهل بيت (ع) به مناصب و پست ها پشت پا زد و به آن سوي مرزها شتافت و باعث شد تا آناني كه او را مي شناسند از او به عنوان ' نامدار گمنام ' ياد كنند .

با آغاز جنگ تكفيري هاي داعش عليه ملت مظلوم عراق و سوريه و حضورشان در نزديكي مرزهاي كشورمان ، زنگ خطر براي جمهوري اسلامي هم به صدا در آمد و سبب شد تا جواناني از اين مرز و بوم مردانه و داوطلبانه پاي در ميدان نبرد كيلومترها آن سوتر از حرم معصومين (ع ) بگذارند و با حرام كردن راحتي و آسايش از خود و خانواده ، از حريم اهل بيت (ع) دفاع كنند.
شهيد محمد بلباسي يكي از شهداي مدافع حرم از شهرستان قائمشهر در استان مازندران است كه با وجود داشتن سه فرزند خردسال و يك فرزند در راه ، رفتن را بر ماندن ترجيح داد تا الگويي براي ديگراني شود كه داشتن زن و فرزند را بهانه ماندن قرار ندهند.
رسول بلباسي ، برادر اين شهيد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در بيان ويژگي هاي محمد او را فردي كه علاقه مند به خدمت خلق و گره گشاي مشكلات مردم معرفي كرد.
وي گفت : محمد در انجام بسياري از كارهاي خيرخواهانه چه در مجموعه محيط كاريش در سپاه و چه در محيط خارج از آن پيشقدم بود و با همين روحيه بود كه نخستين تيم اردوي جهادي را با عنوان
' علمدار ' با حضور دانشجويان تشكيل داد تا بتوانند در مناطق محروم به مردم خدمت كنند.
بلباسي افزود : محمد براي انجام كارهاي جهادي هيچگاه منتظر حكم سازماني نبود ، چنان كه وقتي در ورزقان زلزله آمد ، بدون اين كه منتظر رسيدن حكم سازماني از مسير پر پيچ و خم بروكراسي بماند ، تيم دانشجويي جهادي تحت امرش را برداشت و به منطقه رفت .
وي گفت : اين كار جهادي محمد باعث شد تا سردار علي افضلي ، جانشين آن زمان سازمان بسيج غبطه اينگونه كار كردن را بخورد ، اما اين بذل توجهات مسئولان ارشد سپاه در مسير خدمت تاثيري در بردارم نداشت و او را مغرور نمي كرد چون همه كارها را بر اساس باورش انجام مي داد .
اين بردار شهيد افزود : محمد مبتكر تشكيل تيم ' خادمان شهداي مازندران ' بود كه پس از ثبت نام افراد علاقه مند در سايت ' كوله بار' ، پذيرايي از شركت كنندگان در اردوهاي راهيان نور را برعهده گرفتند ، چون معتقد بود بايد با كم كردن هزينه و پاي كار آمدن جوانان علاقه مند در تيم خادمان شهداي مازندران ، تلاش مضاعفي را براي خدمات رساني در اين بخش انجام داد .
وي ادامه داد : درخشان بودن فعاليت سه ساله محمد به عنوان مسئول اردوهاي راهيان نور مازندران باعث شد ، از سوي معاونت اردويي كشور به عنوان برترين واحد در ميان استان هاي كشور شناخته شود .
برادر شهيد بلباسي گفت : هر چند اين عنوان پس از شهادت بلباسي به او تعلق گرفت ، ولي همين امر نشان مي دهد كه محمد براي انجام كار هيچ چشمداشتي به اين عناوين نداشت .
امروز نيز بعد از گذشت سه سال از شهادت بلباسي ، اقدامات عام المنفعه كه او پايه گذاري كرد همچنان از سوي دوستان و آشنايانش تداوم دارد كه از آن جمله صندوق خيرخواهانه 'امام زمان (عج) ' قائمشهر است .
برادر شهيد بلباسي در باره اين صندوق هم گفت : اين صندوق كه با هدف جمع آوري كمك هاي خيران براي محرومان راه اندازي شد ، هنوز نيز فعاليت خود را ادامه مي دهد .
وي در پاسخ به اين سئوال كه اگر بخواهد برادر شهيدش را در يك جمله توصيف كند ، چه خواهد گفت ، اين جمله را مورد تاكيد قرار داد : محمد فردي بود كه در گمنامي كار كرد و نامدار شد .
محمد بلباسي اول فروردين 1358 به عنوان فرزند چهارم خانواده بلباسي در قائمشهر متولد شد. او پس از گذراندن دوران تحصيل و دانشجويي در رشته متالوژي دانشگاه مشهد به زادگاهش بازگشت .
شهيد بلباسي چند سالي براي كمك به پدرش در مغازه تعميرات لوازم كارگري كرد و اين حس نوعدوستي و كمك به ديگران در 17 فروردين سال 95 براي كمك به مردم سوريه و مقابله با داعشي ها تدام يافت .
او در 16 ارديبهشت همان سال به همراه 12 شهيد مدافع حرم در منطقه خان طومان سوريه به دست تكفيري ها به شهادت رسيد .
فاطمه ، حسن ، مهدي و زينب چهار يادگار اين شهيد هستند كه زينب فرزند آخر وي 6 ماه بعد از شهادت پدر متولد شد .
2096/1654