۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۸:۳۷
کد خبر: 82961210
T T
۰ نفر
50 قلم تولیدات دام و طیور خراسان رضوی صادراتی است

مشهد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزی خراسان رضوی گفت: 50 قلم تولیدات دام و طیور این استان به كشورهای آسیایی و اروپایی صادر می شود كه كیفیت بالای آنها موجب شده مشتریان خارجی تمایل فزاینده ای به استفاده از تولیدات خراسان در این بخش داشته باشند.

سید جعفر حاجی مجتهد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تجهیزات نوین، نیروی كار ماهر و به روز رسانی دانش را از عوامل مهم در تولید باكیفیت ذكر و بیان كرد: بر این اساس برگزاری نمایشگاه در دستور كار چند ساله قرار گرفته و چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته با حضور حداقل 120 شركت بیستم تیر ماه جاری در مشهد برگزار می شود.
وی افزود: خراسان رضوی از ظرفیتهای زیادی در حوزه دام و طیور برخوردار بوده و پایه و اساس این صنعت از سالها پیش در این استان گذاشته شده بطوری كه صنعت مرغ تخم گذار افزون بر 60 سال در خراسان قدمت دارد.
معاون سازمان جهاد كشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: حجم بسیاری از تولیدات در این استان مانند شیر، تخم مرغ و مرغ از سرانه تولید كشور بالاتر است و در زمینه تولید گوشت قرمز هم سالهاست خراسان رضوی رتبه نخست را دارد.
وی گفت: در گذشته بیشتر تولیدات خراسان رضوی را محصولات روستایی تشكیل می داد اما هم اینك با صدور پروانه های صنعتی بیشترین میزان محصولات استان در واحدهای صنعتی و با كیفیت بالا تولید می شود.
حاجی مجتهد در خصوص چهاردهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد هم اظهار داشت: هیاتهایی از كشورهای مختلف همچون جمهوری آذربایجان و افغانستان در این نمایشگاه جهت بازدید حضور خواهند داشت و از كل كشور نیز مدیران و اعضای اتحادیه های مركزی، استانی و سازمانهای جهاد كشاورزی حضور می یابند.
حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی هشت میلیون تن است. سالانه یك میلیون و 200 هزار هكتار زمین در خراسان رضوی زیر كشت 83 نوع محصول می رود. بخش كشاورزی 28 درصد اشتغال و 30 درصد صادرات غیرنفتی استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
7496/1858