۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶
کد خبر: 82961791
T T
۰ نفر
كمیسیون مشترك برجام روز جمعه در وین برگزار می‌شود

لندن- ایرنا- اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام كرد كه نشست كمیسیون مشترك برجام در سطح وزیران روز جمعه این هفته در وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از تارنمای اتحادیه اروپا، این نشست به ریاست فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور وزرای خارجه ایران، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه برای اطمینان از تداوم اجرای كامل برجام پس از خروج آمریكا از این توافق برگزار خواهد شد.
محمدجواد ظریف وزیرخارجه ایران كه برای همراهی با رئیس‌جمهوری كشورمان به اتریش سفركرده در این نشست حضور خواهد داشت.
چهارم خردادماه گذشته نیزنهمین نشست كمیسیون مشترك برجام به درخواست ایران و در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرای خارجه ایران و 1+4 (آلمان،‌انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه وهلگا اشمید معاون فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور یوكیا آمانو مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هتل كوبورگ وین برگزار شد.
نشست كارشناسان كمیسیون مشترك برجام نیز 17خردادماه گذشته با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران و هیات های كشورهای 1+4 در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.
ایران و اتحادیه اروپا بعد از خروج آمریكا از برجام گفت و گوهای فشرده ای برای تضمین منافع اقتصادی ایران از برجام داشته اند.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریكا روز 18 اردیبهشت‌ماه گذشته كشورش را از توافق هسته‌ای ایران با 1+5 خارج كرد و یادآور شد كه تحریم‌ها را بازخواهد گرداند. با این حال سران كشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترك اعلام كردند كه در برجام باقی خواهند ماند و به تعهدات دولت‌های خود در آن پایبندند. چین و روسیه دو كشور دیگر امضاكننده برجام نیز بر ادامه پایبندی خود به این توافق بین‌المللی تأكید كرده‌اند.
اتحادیه اروپا اعلام كرده است كه از برجام حمایت می كند و شركت های فعال خود در ایران را نیز تحت حمایت قرار می دهد، این اتحادیه قرار است در حمایت از حضور شركت های كشورهای اروپایی در ایران و برجام یك بسته حمایتی به تهران پیشنهاد كند.
اروپام ** هـ ن **1590