۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۹:۱۴
کد خبر: 82962364
T T
۰ نفر
3 هزار تن گندم از كشاورزان استان زنجان خريداري شد

زنجان - ايرنا - مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 14 استان زنجان گفت: در 9 روز گذشته سه هزار تن گندم به صورت تضميني از كشاورزان اين استان در شهرستان هاي زنجان، ابهر و خدابنده خريداري شده است.

محمد ايزدي روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، از آغاز خريد گندم در شهرستان خدابنده خبرداد و افزود: 45 تا 50 درصد از گندم استان زنجان در اين شهرستان توليد مي شود و 2 مركز اصلي خريد اين محصول را به ظرفيت 170 هزار تن دارد.
وي با بيان اينكه يك سوم از مراكز ذخيره سازي گندم استان در شهرستان خدابنده انجام مي شود، يادآوري كرد: اين شهرستان سيلوي 30 هزار تني ديگري براي ذخيره سازي دارد كه در دست ساخت است.
به گفته مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 14 استان زنجان، خريد تضميني گندم در اين استان از پنجم تير آغاز شده و بر اساس برنامه پيش بيني شده امسال 280 هزار تن گندم از كشاورزان خريداري مي شود.
ايزدي تاكيد كرد: 26 مركز خريد تضميني گندم از كشاورزان توسط بخش خصوصي و دولتي در استان زنجان فعال است.
وي ادامه داد: هر كيلوگرم گندم با نرخ 13 هزار ريال از گندم كاران خريداري مي شود.
به گزارش ايرنا، بر اساس پيش بيني هاي انجام شده از سوي جهاد كشاورزي استان زنجان امسال 310 هزار تن محصول گندم توليد و برداشت خواهد شد.
سال گذشته،195 هزار و 25 تن گندم از كشاورزان استان خريداري شده و مطالبه كشاورزان از بابت اين ميزان فروش 253 ميليارد تومان بود.
7325/8068