۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴
کد خبر: 82964101
T T
۰ نفر
كادر فنی كاربلد عامل اصلی قهرمانی آزادكاران نوجوان بود

تهران - ایرنا - دارنده مدال طلای پیكارهای كشتی آزاد قهرمانی سال 1993 تورنتو كانادا گفت: قهرمانی تیم كشتی آزاد نوجوانان در پیكارهای قهرمانی جهان به واسطه حضور، كادر فنی كاربلد، پرانرژی و خلاق محقق شد.

«اكبر فلاح» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همراه تیم كشتی آزاد نوجوانان كه بعد از 22 سال توانست قهرمان جهان شود، كادر فنی موفقی حضور داشت كه همه از قهرمانان و مربیان با تجربه كشتی كشور هستند كه البته در كنار آن كشتی گیران نیز عملكرد خوبی داشتند.
وی اظهار داشت: آنچه اكنون اهمیت دارد، حفظ قهرمانی است و در كشتی كشورمان كم سابقه بوده كه بتوانیم در رقابت های جهانی دو مرتبه پشت سر هم قهرمان شویم. تیم نوجوانان از سال گذشته با سرمربیگری «غلامرضا محمدی»، نتایج خوبی كسب كرد و این نشان می دهد كه او مربی كاربلد و جا افتاده ای است.
سرمربی اسبق تیم كشتی آزاد جوانان ادامه داد: امیدوارم كه تیم های كشتی آزاد و فرنگی نوجوانان و جوانان بتوانند امسال نتایج درخشانی را كسب كنند و این روند در رده سنی بزرگسالان نیز ادامه داشته باشد، چرا كه موفقیت و یا ناكامی كشتی برای همه ما است.
این مربی سازنده تهرانی ادامه داد: در همین راستا باید فدراسیون توجه ویژه ای به رده های سنی نونهالان و نوجوانان داشته باشد و آنها را به حال خودشان رها نكند. اردوهای تمرینی آنها باید تداوم یابد و به طور حتم، قهرمانی تیم كشتی آزاد نوجوانان تكرار خواهد شد. سال بعد نوجوانان به رده سنی جوانان خواهند رفت و سرمربی جوانان باید نیم نگاهی به نوجوانان داشته باشد و این موضوع به صورت زنجیر وار تا رده بزرگسالان ادامه یابد.
دارنده مدال نقره رقابت های جهانی 1995 آتلانتا آمریكا تصریح كرد: در یك سال گذشته در رده سنی بزرگسالان به پشتوانه ها توجهی نشد، تعدادی را به اردو می برند و به نفرات بعدی توجهی ندارند كه موجب افسردگی آنان می شود، بنابراین همه نفرات نیازمند توجه و حضور در تورنمنت های بین المللی هستند، تا ضمن كسب تجربه بتوانند در میادینی همچون بازی های آسیایی و جهانی حضور یابند.
وی با اشاره به حضور تیم منتخب كشتی آزاد ایران در جایزه بزرگ گرجستان گفت: برخی نفرات كه در انتخابی عنوان نخست را كسب كرده بودند در این تورنمنت حذف شدند و به همین دلیل چنین كشتی گیرانی نیازمند حضور بیشتر در رقابت های بین المللی هستند و می توانند در رقابت های جهانی و آسیایی عناوین برتر را به دست آورند.
وی ادامه داد: نفراتی همچون «علیرضا قاسمی» در انتخابی تیم ملی مقام دوم را كسب كرد كه به اردوی تیم ملی دعوت نشدند. به اعتقاد من به چنین كشتی گیرانی كم لطفی شده و نباید به یكباره آنها را كنار گذاشت؛ حداقل پاداشی كه می توان به آنها داد، اعزام به یك تورنمنت بین المللی است.
فلاح بیان داشت: حضور نفرات اول و دوم در تورنمنت های بین المللی به طور حتم كسب تجربه است و كادر فنی حق دارد نفرات خود را در چنین تورنمنت هایی ارزیابی كند. ضمن آنكه باید نفرات در اردوها و تورنمنت های مختلفی حضور داشته باشند و این موضوع می تواند برای نفر اول تیم ملی مثمرثمر باشد و پشتوانه خوبی برای نفرات اصلی نیز آماده داشته باشیم.
فلاح همچنین با انتقاد از شیوه برگزاری مسابقات عمومی (اوپن) گفت: طی سال های گذشته این مسابقات به گونه ای بود كه هر كشتی گیری از هر جای این كشور و از دور افتاده ترین مناطق فرصت رقابت را داشت و شور و حال خوبی را به این رشته داده بود.
وی خاطر نشان كرد: اما با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده برای استان ها، همه نمی توانند شركت كنند، كشتی گیرانی كه خوب بودند در مسابقات اوپن حضور می یافتند و آنهایی كه ضعیف بودند و پشتوانه ای نداشتند، این فرصت به آنها داده نمی شد. به همین خاطر فدراسیون باید به نام مسابقات عمومی (اوپن) توجه داشته باشد تا همه كشتی گیران از سراسر كشور بتوانند در آن حضور یابند.
فلاح در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رده سنی امیدها نیز گفت: در این رده مسابقات انتخابی در سطح استان ها و كشور نداریم و فدراسیون كشتی با ارایه سهمیه محدود به استان ها، مسابقات انتخابی تیم زیر 23 سال (امید) را برگزار می كند. در حالی كه می توان همچون رده سنی نوجوانان و جوانان و ابلاغ به هیات های استان، با برگزاری مسابقات قهرمانی كشور، رقابت های انتخابی را در این رده سنی با حضور همه مدعیان برگزار كرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر نفرات زیادی در این رده سنی در استان ها حضور دارند كه با برگزاری مسابقات قهرمانی كشور، ظرفیت لازم برای حضور در مسابقات انتخابی رده سنی امید را دارند كه این كار انجام نمی شود. حتی بسیاری از مربیان باشگاهها در این رده سنی كشتی گیر دارند اما از سهمیه انتخابی تیم ملی برخوردار نیستند كه این موضوع موجبات ناراحتی آنها فراهم كرده است.
رقابت های كشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان روزهای 11 تا 13 تیر ماه در شهر زاگرب كرواسی برگزار شد و در پایان تیم ایران با 3 مدال طلای رحمان عموزاد خلیلی، علیرضا عبداللهی و امیرحسین زارع در وزن های 45، 92 و 110 كیلوگرم، یك مدال نقره محمدرضا قیاسی در وزن 80 كیلوگرم، 3 مدال برنز سید عرفان جعفریان، علی اكبر فضلی و محمد كریمی در وزن های 51، 60 و 65 كیلوگرم و با كسب 152 امتیاز به عنوان قهرمانی رسید. پس از تیم ایران تیم های آمریكا و روسیه به ترتیب با كسب 132 و 116 امتیاز دوم و سوم شدند.
ورزشی**1067**1597
۰ نفر