۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۸:۳۳
کد خبر: 82964807
T T
۰ نفر

كميته انرژي در گيلان تشكيل مي شود

۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۸:۳۳
کد خبر: 82964807
كميته انرژي در گيلان تشكيل مي شود

رشت- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان در جلسه هم انديشي واحدهاي توليدي استان از تشكيل كميته انرژي بمنظور پيگيري و تامين امور برق ، گاز و آب صنايع خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان به ايرنا، فرهاد دلق پوش هدف از برگزاري اين جلسه را مديريت هدفمند مشكلات مرتبط با قطعي هاي اخيربرق عنوان و تصريح كرد: با توجه به مشكلات و خسارت هاي بوجود آمده در قطعي هاي اخير و تماس هاي مكرر واحدهاي توليدي در اين خصوص تصميم گرفتيم اين موضوع را در قالب نشستي با حضور ميران مختلف بخش هاي گوناگون توليدي و صنعتي مطرح كنيم.
وي افزود: خواسته واحدهاي توليدي اين است كه در صورت نياز به قطعي برق در اين واحدها اين موضوع پيش از وقوع اعلام شود.
وي در ادامه با اشاره به مشكلات ايجاد شده ناشي از قطعي هاي مكرر برق پيشنهاد داد يك سامانه ارتباطي ويژه براي فعالان حوزه صنعت و معدن در شركت هاي برق منطقه اي ايجاد شود.
مديرعامل شركت برق منطقه اي گيلان نيز در اين جلسه با اشاره به افزايش قابل توجه مصرف برق در كشور طي روزهاي اخير افزود: در هفته اخير افزايش دما و بالا رفتن مصرف برق مشكلاتي را براي بخش صنعت در سطح كشور ايجاد كرد.
عظيم بلبل آبادي افزود: در صورت صرفه جويي حدود 10 درصدي ميزان مصرف برق در كشور ،در اين ايام مشكلي نخواهيم داشت.
همچنين مديرعامل شركت توزيع نيروي برق گيلان در اين نشست گفت: تلاش ما اينست كه برق صنايع دچار مشكل نشده و قطع برق در اين بخش نداشته باشيم .
جمشيد طالبي افزود: براي اطلاع رساني مناسب به شركت هاي توليدي در زمان هايي كه قطع برق از بالا ضروري است برنامه ريزي لازم انجام مي شود
در پايان جلسه مقرر شد كميته انرژي در زمينه پيگيري و تامين امور برق ، گاز و آب صنايع تشكيل شود .
اين كميته با حضور اداره ها و تشكل هاي مرتبط با موضوع درسازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان تشكيل مي شود تا از اين به بعد مسائل مربوط به اين حوزه با برنامه ريزي هاي بلند مدت . هماهنگي كامل ادارات و نهادهاي دولتي مديريت شود
جلسه هم انديشي واحدهاي توليدي با موضوع مسائل مرتبط با برق با حضور مديران ارشد شركت برق منطقه اي گيلان، توزيع برق و تعداد زيادي از مديران واحدهاي صنعتي و معدني استان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان برگزارشد
افزون بر دو هزار و 600 واحد صنعتي در گيلان فعال است.
7296 /6030