۱۸ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۳۰
کد خبر: 82966109
T T
۰ نفر
ارتش سوریه 27پاسگاه مرزی را در استان درعا پاكسازی كرد

دمشق- ایرنا- ارتش و نیروهای مسلح سوریه 27 نقطه و پاسگاه مرزی در استان درعا را به صورت كامل پاكسازی كرد.

به گزارش ایرنا، منابع میدانی روز دوشنبه اعلام كردند كه ارتش و نیروهای مسلح سوریه در پیشروی خود از گذرگاه نصیب به سمت غرب درعا را از گروه های تروریستی بازپس گرفتند.
ساكنان شهرك 'زیزون' در غرب استان درعا از نیروهای ارتش سوریه استقبال كردند.
آن ها ورود ارتش سوریه را پایانی بر رنج ها، محرومیت ها و گرسنگی ناشی از حضور گروه های تروریستی دانستند.
ارتش و نیروهای مسلح این كشور طی دو روز گذشته پس از تسلط بر چند منطقه در مرز اردن بر گذرگاه مهم و استراتژیك نصیب - جابر در استان درعا مسلط شدند.
هم اینك ارتش و نیروهای مسلح سوریه به طور كامل شرق استان درعا را از وجود تروریست ها پاكسازی كردند كه آخرین آن تسلط بر گذرگاه مرزی نصیب هم مرز با اردن است.
غرب استان درعا كه بخشی از آن هم مرز با جولان اشغالی است هنوز از وجود تروریست ها پاكسازی نشده و در این مناطق بیشتر گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره سابق) و بخشی نیز تروریست های داعشی مستقر هستند.
گروه تروریستی دیگری در جنوب غرب استان درعا به نام جیش خالد بن ولید وجود دارد كه با گروه تروریستی داعش بیعت كرده است و از زیر مجموعه های آن به شمار می رود.
این گروه نیز مانند همه گروه های تروریستی در منطقه ای كوچك به نام حوض یرموك در استان درعا حضور دارد كه بدون كمك های رژیم صهیونیستی امكان بقا ندارد.
كمك های رژیم صهیونیستی به این گروه ها در طول دوران بحران سوریه به شدت ادامه داشته است و قبل از آغاز حمله ارتش سوریه نیز تجهیزات نظامی از بندر عقبه اردن برای آنان ارسال شد.
پیشروی های ارتش سوریه در استان درعا در جنوب این كشور همچنان با سرعت و برخلاف پیش بینی های اولیه ادامه دارد.
ارتش سوریه عملیاتی را از 13 روز قبل از سه محور 'البستان'، 'پدافند هوایی' (حران) و 'صما الهنیدات' علیه تروریست ها در شرق استان درعا آغاز كرد.
پس از آزاد سازی مناطق اشغالی غوطه شرقی و غوطه غربی در استان 'دمشق'، اكنون همه نگاه ها متوجه استان درعا شده كه در جنوب سوریه در مجاورت مرز اردن و بلندی های اشغالی جولان سوریه قرار دارد.
بر اساس برخی آمارها بیش از 360 هزار تروریست از 101 كشور جهان در قالب بیش از 100 گروه تروریستی در بحران سازی در سوریه حضور داشته اند، ولی برای دستیابی در اهداف خود شكست خوردند و جز ویرانی و كشتار بی ترحم مردم بی دفاع، دستاوردی نداشتند.
این گروه های تروریستی از كشورهای مختلفی از جمله عربستان، امارات و آمریكا تامین مالی و نظامی می شوند. در عین حال به دلیل اختلافات اهداف این كشورها در سوریه، گروه های تروریستی در اكثر مواقع با یكدیگر درگیر می شوند و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند.
خاورم**8005**1859