۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82969493
T T
۰ نفر

گردشگر خرمشهري در رودخانه دز غرق شد

۲۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82969493
گردشگر خرمشهري در رودخانه دز غرق شد

دزفول - ايرنا - مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري دزفول گفت:جوان 21 ساله اهل خرمشهر روز جمعه در رودخانه دز غرق شد.

به گزارش ايرنا از سازمان آتش نشاني دزفول ،عبدالحسين معظم فر روز جمعه افزود: صبح امروز در تماس با سامانه 125 يك مورد غرق شدگي در بوستان ساحلي علي كله دزفول اطلاعرساني شد كه نيروهاي آتش نشاني به محل حادثه اعزام شدند.
وي افزود:نيروهاي آتش نشاني با حضور در محل متوجه شدند جوان 21 ساله اهل و ساكن خرمشهر در رودخانه دز غرق شده است كه گشت زني براي يافتن جسد اين جوان تاكنون بي نتيجه بوده است.
معظم فر گفت:غواصي در رودخانه دز به دليل بالا بودن دبي آب امكان پذير نيست و بايد با هماهنگي دبي آب رودخانه را كاهش داد.
وي با بيان اينكه به محض پائين آمدن سطح آب رودخانه عمليات غواصي و گشت زني براي يافتن جسد اين جوان آغاز مي شود گفت:با وجود هشدارهايي كه در اين خصوص داده شده هنوز هم شاهد شناكردن گردشگران در مناطق حادثه خيز و ممنوعه در رودخانه دز هستيم .
اين هفتمين فردي است كه از ابتداي امسال تاكنون در رودخانه دز غرق شده است.
امدادگران جمعيت هلال احمر دزفول مستقر در پايگاه امداد و نجات ساحلي علي كله در تعطيلات هفته جاري سه گردشگر را از مرگ حتمي در رودخانه دز نجات دادند.
آشنا نبودن به فن شنا در كنار شنا در نقاط حادثه خيز رودخانه دز كه با تابلو مشخص شده و نيز بي توجهي به هشدار امدادگران و ناجيان غريق از علل عمده بروز حادثه در اين رودخانه است.
سالانه بيش از 20 نفر در رودخانه دز و كانالهاي آبياري شمال خوزستان دچار حادثه شده و غرق مي شوند.
7278/6068