۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۰
کد خبر: 82970493
T T
۰ نفر
مهارت آموزي رمز ايجاد خودكفايي مددجويان است

بندرعباس - ايرنا - رئيس كميته امداد امام خميني (ره) رودان مهارت آموزي را رمز ايجاد و توسعه اشتغال پايدار و خودكفايي مددجويان زير پوشش اين مجموعه برشمرد.

ابراهيم رودباري عصر شنبه در گفت و گو با ايرنا بيان داشت: در سه ماه نخست سال جاري 265 نفر از مددجويان تحت پوشش اين نهاد در رودان دوره هاي آموزشي مهارت آموزي، پايدارسازي و توسعه و كارآفريني را فرا گرفته اند.
وي ادامه داد: 170 نفر در دوره‌ هاي مهارت‌ آموزي، 70 نفر در دوره ‌هاي پايدار سازي و توسعه و 25 نفر در دوره ‌هاي كارآفريني شركت كرده‌اند.
رئيس كميته امداد رودان از آموزش‌ مهارت هاي فني و حرفه ‌اي به‌ عنوان مولفه مهم و اساسي جهت توانمند سازي و خودكفايي خانوارهاي تحت حمايت كميته امداد ياد كرد.
وي هم چنين از برگزاري دوره هاي مهارت آموزي ويژه مددجويان زير پوشش كميته امداد امام خميني (ره) با هدف اشتغالزايي و خودكفايي آنها با همكاري سازمان فني و حرفه اي خبر داد.
رودباري با اشاره به اين كه در فرآيند ايجاد اشتغال، مهارت ‌آموزي از شاخص‌ هاي اثرگذار در اجرا و پايداري طرح ‌هاي اشتغال است، استعداد سنجي، نظارت فني بر طرح‌ هاي اشتغال، بازار سازي و بازاريابي را از مولفه ‌هاي مهم در پايدارسازي طرح‌ هاي اشتغال ايجاد شده براي جامعه هدف برشمرد.
وي افزود: مددجويان با شركت در دوره ‌هاي آموزشي و كسب مهارت شغلي و با استفاده از تسهيلات اشتغالزايي مي‌توانند براي خود شغل ايجاد كرده و در مسير خودكفايي گام بردارند.
وي هم چنين از اجراي 185 طرح اشتغالزايي ويژه مددجويان تحت حمايت اين نهاد از ابتداي سال جاري تاكنون در رودان خبر داد.
رودباري اظهار داشت: هم اكنون 11 هزار و 650 نفر در قالب 5 هزار و 547 خانوار از خدمات حمايتي كميته امداد امام خميني (ره) در رودان بهره مند هستند.
شهرستان رودان با بيش از 124 هزار نفر جمعيت در 90 كيلومتري شرق شهرستان بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
7196/7408