۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82971168
T T
۰ نفر
60 هزار هكتار فضاي سبز جديد در استان تهران ايجاد مي شود

تهران- ايرنا- مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران گفت: طي 10 سال آينده 60 هزار هكتار به سرانه فضاي سبز اين استان افزوده مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ علي كيان روز يكشنبه در جلسه شوراي هماهنگي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران با بيان اينكه تاكنون 60 هزار هكتار فضاي سبز و جنگل كاري در سطح استان ايجاد شده است اظهار داشت: در صورت تامين اعتبار و با همكاري دستگاههاي وابسته به ويژه شهرداري ها در 10 سال آينده 60 هزار هكتارديگر به سرانه فضاي سبز استان افزوده مي شود.
وي ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد فضاي سبز استان تهران و تأكيد استاندار مقرر شد سالانه 3 هزار هكتار توسط شهرداري تهران و منابع طبيعي و 3 هزار هكتار نيز توسط شهرداري هاي استان تهران، دهياري ها، شهرك هاي صنعتي و صنايع بزرگ جنگل كاري انجام شود كه در يك بازه زماني 10 ساله 60 هزار هكتار جنگل كاري و فضاي سبز در سطح استان ايجاد خواهد شد.
كيان در ادامه اجراي طرح كاداستر اراضي ملي را از راهبردهاي اصلي مجموعه منابع طبيعي دانست و گفت: تهيه و اجراي نقشه هاي كاداستر اراضي ملي و صدور اسناد تك برگي يكي از اصول حفاظت از اراضي ملي و تثبيت مالكيت دولت است كه اين اتفاق گامي مهم براي مبارزه با زمين خواري و جلوگيري از هرگونه سوء استفاده از انفال به شمار مي آيد.
در اين جلسه همچنين مديركل دفتر مركزي حراست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور نيز گفت: حراست ها بعنوان واحدهاي نظارتي و بازوي مديريت به شمار مي آيند و از ويژگي هاي اين نهاد صداقت و وفاداري است.
رضا افلاطوني ، حراست را به منزله آئينه هر دستگاه برشمرد و افزود: حراست بايد هم مشكلات و نواقص و هم تلاش ها و قوت ها را منعكس كند.
وي پيش بيني آينده و داشتن قدرت تحليل را از وظايف اصلي حراست ها دانست و بيان كرد: مهمترين توقعي كه از همكاران حراست مي رود پيش بيني و پيشگيري بموقع از مخاطرات است.
مديركل دفتر مركزي حراست سازمان جنگل ها ، حفاظت از پرسنل و ايجاد فضاي امن را از ديگر وظائف حراست ها دانست و يادآور شد: نيروي انساني سرمايه اصلي هر دستگاه و سازماني است كه حراست ها بايد با در نظر گرفتن تمهيدات و تدابير لازم فضاي امن و بدون دغدغه اي را براي مديران و كارشناسان فراهم كنند.
وي تكريم ارباب رجوع را مورد تأكيد قرار داد و افزود: يكي از دلايل نارضايتي ارباب رجوع عدم سرعت در پاسخگوئي بموقع مي باشد كه براي بالا بردن رضايتمندي ضرورت ايجاب مي كند تا پاسخ ارباب رجوع سريع داده شود.
تهرام/7243/ 1539