به گزارش ايرنا، هاشم محمدلو روز يكشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: استقرار ميز خدمت در دستگاه هاي اجرايي يكي از ابزارهاي ساختارمند توسعه دولت الكترونيك محسوب مي شود.
وي يادآورشد: ميزخدمت در دستگاه هاي اجرايي به 2 شكل حضوري و الكترونيكي مستقر مي شود و به تمام نهادها ابلاغ شده است كه به حتم از نيروهاي با حوصله و خوش رفتار در فعال سازي آن استفاده كنند.
محمدلو با بيان اينكه ميزخدمت بايد به صورت مستمر به ارائه خدمات دولتي بپردازد، اظهار كرد: در صورتي كه فرد حاضر براي ارائه خدمات، رفتار درستي با مراجعان نداشته باشد، تمام تلاش ها براي ارائه خدمات مناسب و آسان به مردم از بين خواهد رفت.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان ميزخدمت الكترونيك دولت را فرصتي براي افزايش رضايت و تعديل نارضايتي مراجعان خواند و گفت: مبناي اين ميز پاسخگويي دولت، شفاف سازي و افزايش كارآمدي كاركنان است.
وي خاطرنشان كرد: از سوي ديگر دستگاه هاي دولتي تا حد امكان بايد خدمات قابل واگذاري خود را در قالب خدمات الكترونيك به بخش خصوصي واگذار كنند.
محمدلو ادامه داد: پيش از اين يك فرصت 6 ماهه به دستگاه هاي اجرايي براي فراهم سازي زير ساخت ها داده شده بود و بناست پس از استقرار ميزخدمت الكترونيك از هر 2 ماه عملكرد آنان ارزيابي و راستي آزمايي شود.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: نيرويي كه پشت ميزخدمت حاضر مي شود، علاوه بر رفتار درست، بايد اطلاعات كامل و كافي از خدمات و فرايندهاي اداري دستگاه خود داشته باشد تا بتواند به بهترين نحو مردم را هدايت كند.
وي تاكيد كرد: با ابلاغيه رياست جمهوري از تير سال جاري، تمامي دستگاه مكلف به استقرار ميز خدمت شده اند و به حتم بايد از اين پس تا حد امكان خدمات خود را به شكل الكترونيك براي مردم ارائه كنند.
محمدلو تصريح كرد: اجراي اين ابلاغيه منجر به تسريع در ارائه خدمات، شفاف سازي، افزايش سلامت اداري، رصد عملكرد دستگاه ها و در نهايت كاهش تراكم كاركنان در دستگاه هاي اجرايي مي شود و مي تواند به كوچك شدن دولت كمك كند.
كارشناس تحول اداري سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان هم در ادامه اين نشست گفت: 43 دستگاه دولتي داراي اولويت براي استقرار ميزخدمت در اين استان شناسايي شده اند كه مراجعه مردمي بيشتري نسبت به ساير دستگاه ها داشته اند.
كمال كياني افزود: اين دستگاه ها 800 خدمت كلي قابل ارائه در قالب ميزخدمت و دولت الكترونيك را دارند.
وي اظهار كرد: از اين 800 خدمت، 50 درصد در قالب ميزخدمت حضوري ارائه مي شود و 35 درصد خدمات الكترونيك و 15 درصد غير قابل ارائه در اين 2 قالب هستند.
3001/6085
زنجان – ايرنا – معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني سازمان مديريت و برنامه ريزي استان زنجان گفت: دولت براي گسترش خدمات و ارائه آسان آن به مردم بر لزوم اجراي ميز خدمت الكترونيك در تمام دستگاه هاي اجرايي تاكيد دارد.