۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲
کد خبر: 82971337
T T
۰ نفر
حوزه علمیه كانون تفكر و فرهنگ تشیع است

اراك - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مركزی گفت: حوزه علمیه كانون تفكر و فرهنگ مذهب مقدس تشیع و سدی مستحكم در برابر جریان های فكری ضد دینی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یكشنبه در آیین میثاق طلبگی در حوزه علمیه خاتم الانبیاء(ص) اراك، افزود: موقعیت ممتاز اجتماعی حوزه های علمیه و روحانیان در بین اقشار مختلف مردم نقش چشمگیری در هدایتگری نسل جوان در مسیر تقوا و معنویت دارد و این مهم باید هر روز برجسته تر شود.
وی ادامه داد: روحانیان نه تنها باید خود را به عالی ترین سطوح علوم اسلامی تجهیز كنند، بلكه باید با استفاده از امكانات روز دنیا به خصوص فضای مجازی داشته های علمی خود را گسترش داده و با مفاهیم علمی و معنوی هجمه های دشمنان را خنثی كنند.
امام جمعه اراك اظهار داشت: عالمان دینی تنها با سلاح علم می توانند در گسترش فرهنگ مهدویت و اثبات حقانیت اهل بیت (ع) در جامعه نقش آفرینی كنند و تقویت سطوح علمی و پژوهشی باید از سوی مسئولان حوزه های علمیه بیش از پیش جدی گرفته شود.
وی اضافه كرد: روحانیان وظیفه دارند با تشریح زندگی ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین مبین اسلام به خصوص ساده زیستی و قناعت را در جامعه ترویج كنند.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی ادامه داد: طلاب و روحانیان باید مفاهیم و معارف اسلامی را به خوبی درك كرده و با بهترین شكل ممكن به لایه های مختلف جامعه منعكس كنند.
وی بیان كرد: مبلغان دینی باید خودسازی، تزكیه نفس، قناعت و پرهیز از تجمل گرایی خود را به اقشار مختلف مردم نزدیك كرده و افراد را در مسیر معنویت و تقوا هدایت كنند.
بیش از پنج هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در 34 حوزه علمیه استان مركزی تحصیل می كنند.
در سال تحصیلی جدید حدود 600 طلبه خواهر و برادر در حوزه های علمیه استان پذیرفته شده اند.
سال تحصیلی حوزه های علمیه استان مركزی نیمه دوم مرداد ماه سال جاری آغاز می شود.
3017/6013/