۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۹
کد خبر: 82971654
T T
۰ نفر
بنیاد فرزانگان اردكان برای خدمت رسانی به سالمندان ایجاد شد

یزد - ایرنا - همزمان با هفته بهزیستی( 22الی 28تیرماه)، امروز یكشنبه با حضور جمعی از مسئولان بهزیستی استان یزد، فرماندار و امام جمعه اردكان موسسه خیریه بنیاد فرزانگان این شهرستان برای خدمات رسانی به سالمندان شروع به كار كرد.

به گزارش ایرنا، مدیركل بهزیستی استان یزد روز یكشنبه در مراسم شروع به كار بنیاد فرزانگان اردكان اظهار كرد: بنیاد یادشده برنامه ریزی در حوزه سالمندان، ارایه خدمات توان بخشی، آموزشی و مراقبتی آنها را در دستور كار دارد.
جلیل عفتی بیان كرد : بهزیستی به عنوان متولی سالمندان ، برنامه های مختلفی را برای خدمت رسانی به این قشر در دست اجرا دارد كه می توان به تشكیل بنیاد فرزانگان، طرح توانمند سازی سالمندان با هدف حفظ و افزایش سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان، ایجاد مراكز روزانه و درمان در منزل سالمندان و آگاه سازی و تغییر نگرش شهروندان و ... اشاره كرد.
وی افزود: راه اندازی بنیاد توسط سالمندان باعث می شودآنها در حوزه مسائل و وظایف حوزه سالمندی نقش داشته و اثرگذار باشند.
وی با بیان اینكه گذراندن دوره سالمندی نیاز به برنامه ریزی دارد، اظهار كرد: هر بخشی از دوران زندگی خصوصیات خاص خود را دارد و نباید احساس كنیم سالمندی دوره ركود و انزوا است زیرا با احساس تنهایی و روحیه ناامیدی سلامت جسمی نیز با شدت بیشتری به خطر می افتد.
مدیركل بهزیستی استان با اشاره به وجود مركز تحقیقات سالمندی اردكان و مركز جامع سالمندان شهرستان عنوان كرد: راه‌اندازی بنیاد فرزانگان گامی موثر در راستای منزلت و اكرام سالمندان است و ارایه خدمات به سالمندان را تكمیل می كند.
رئیس اداره بهزیستی اردكان اظهار داشت: مؤسسه خیریه بنیاد فرزانگان به منظور تحقق پاسداشت جایگاه سالمندان، تلاش در راستای توانمندی آنها از نظر اقتصادی، معیشتی، جسمی، فرهنگی، برگزاری كلاس‌های آموزشی در زمینه‌ سبك زندگی سالم، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های شغلی، مشاوره، بهداشتی ، ارائه خدمات نوین در حوزه سالمندی و جذب كمك‌های مردمی و دولتی ایجاد شده است.
امیرولی عضدزاده افزود: منابع تامین اعتبار بنیاد از طریق جمع‌آوری كمك های مردمی ، وقف و از سایر كمك و تسهیلاتی كه در برنامه تامین منابع مالی مؤسسه ضرورت دارد، تأمین می‌شود و تاكنون برای این مركز 40 میلیون ریال هزینه شده است.
وی از بنیاد فرزانگان به‌عنوان پایگاه دایمی جهت استقرار سالمندان و ارتقا میزان بهره‌ وری این قشر در اوقات فراغت نام برد و تصریح كرد: به‌طور یقین می‌توان گفت كه بنیاد فرزانگان بازوان توانمند بهزیستی در ارایه خدمات مناسب‌تر به سالمندان است.
وی با بیان اینكه بنیاد فرزانگان در راستای تكریم بازنشستگان فعالیت می‌كند، تصریح كرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید از بنیاد حمایت كرده و از توان و تجربه بازنشستگان در امور شهری و مجامع علمی استفاده كنند.
وی هدف از ایجاد بنیاد یادشده را اقدامی در جهت توانمند سازی سالمندان دانست كه به همت جمعی از خیرین و بازنشستگان فرهیخته شهرستان انجام شد.
مركز شهرستان 98 هزار نفری اردكان در 60 كیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/