۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82972351
T T
۰ نفر
روزانه 10 هزار زائر خارجی در جشنهای دهه كرامت شركت می كنند

مشهد - ایرنا - مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: روزانه به طور متوسط 10 هزار زائر غیرایرانی در جشن های دهه كرامت در حرم مطهر رضوی، شركت می كنند.

سیدجواد هاشمی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به این مناسبت جشن هایی با عنوان 'شكوه رضوان' ویژه عرب زبانان، اردوزبانان، آذری زبانان، انگلیسی زبانان و فارسی زبانان مقیم كشورهای دیگر، در صحن غدیر، رواق های دارالرحمه، دارالمرحمه و كوثر حرم با حضور مداحان حوزه بین الملل برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در خلال این برنامه ها پنج نشست تخصصی با محورهای دینی و فرهنگی مرتبط با دهه كرامت با حضور سخنرانان و كارشناسان برجسته حوزه بین الملل برای زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی برپا می شود.
وی بیان كرد: خادمان آستان قدس رضوی در روزهای میلاد حضرت معصومه (س) و حضرت رضا (ع) به زائران غیرایرانی شاخه گل هدیه می دهند و در این 2 روز به زائران غیرایرانی كه نامشان رضا و معصومه و یا القاب آن بزرگواران باشد، به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.
مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: در دهه كرامت هشت كلاس و اردوگاه آموزشی و همچنین حلقه های معارف رضوی با محوریت فرهنگ رضوی برای زائران غیرایرانی در گروه های مختلف زبانی برگزار می شود.
وی برگزاری 10 جشن ویژه بانوان غیرایرانی، چهار مراسم شعرخوانی با حضور شاعران بین المللی از ملیت های مختلف، مسابقات فرهنگی با تفكیك ملیت های مختلف با موضوع دهه كرامت و فرهنگ رضوی، برگزاری جشن تكلیف برای كودكان و نوجوان پسر و دختر غیرایرانی را از دیگر برنامه های دهه كرامت برشمرد.
وی بیان كرد: معمولا در طول سال حرم مطهر رضوی پذیرای زائران و گردشگران از 160 كشور جهان است اما عمده زائران غیرایرانی كه در دهه كرامت به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند از كشورهای عرب زبان هستند.
مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: مخاطبان برنامه های این مدیریت در ایامی مانند دهه كرامت عمدتا زائرانی از كشورهای بحرین، عراق، لبنان، كویت، عمان، عربستان، سوریه و نیز عرب زبانان مقیم اروپا هستند.
وی افزود: همچنین مخاطبانی از كشورهای مسلمان نشین شمال غرب آفریقا؛ كشورهای مختلف اروپایی از جمله آلمان و فرانسه و سوئد، گردشگرانی از كشورهای چین، كره جنوبی، ژاپن و حتی آمریكا، آذری زبانان كشورهای آذربایجان و تركیه، اردوزبانان كشورهای پاكستان، هندوستان و بنگلادش، زائران افغانستانی در برنامه ها شركت می كنند.
به گزارش ایرنا، از اول تا 11 ذی القعده و میان دو میلاد خجسته حضرت معصومه (س) و حضرت رضا (ع) به نام دهه كرامت نامگذاری شده است.
5132/7489
۰ نفر