۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۲
کد خبر: 82974024
T T
۰ نفر
چابهار بهترین موقعیت برای تولید محصولات صادرات محور را دارد

چابهار - ایرنا - مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت راهبردی و جغرافیایی منطقه ای بسیار مناسب برای تولید انواع محصولات صادرات محور است.

مرتضی بانك سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار با راه اندازی طرح های تولیدی در زمینه افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال موفق بوده است.
وی به استقرار كارخانه های بزرگ فولاد و پتروشیمی در چابهار اشاره كرد و افزود: تاسیس و راه اندازی كارخانه ها و كارگاههای بزرگ و كوچك می توانند هزاران شغل در سیستان وبلوچستان ایجاد كنند و موجب رونق و توسعه شوند.
مشاور رئیس جمهوری الحاق بنادر چابهار به منطقه آزاد و افزایش محدوده منطقه آزاد را از فرصت های مهم برای توسعه و آبادانی این منطقه محروم عنوان كرد.
بانك ادامه داد: راه اندازی كارخانه تولید پلاستیك كه همه تولیدات آن صادرات محور است می تواند مشكل اشتغال نیروهای بومی را رفع كند.
وی تصریح كرد: ایجاد 120 هكتار گلخانه با 500 میلیون دلار سرمایه گذاری در این منطقه می تواند به افزایش تولید محصولات گلخانه ای و صادرات آن منجر شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: پارك لجستیك برای سه هزار كامیون طراحی شده است كه می تواند كالاهای ورودی به بنادر شهید بهشتی و كلانتری را به سراسر كشور حمل و صادر كند و موجب اشتغال بیش از 12 هزار نفر شود.
معاون رئیس جمهوری پرورش تمساح (كروكدیل) در منطقه آزاد چابهار را از طرح های مهم برای اشتغالزایی، افزایش گردشگر و توسعه این منطقه عنوان كرد و گفت: برای این طرح بزرگ 50 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی فعالیت صنایع و طرح های تولیدی در منطقه آزاد چابهار را خوب و مطلوب ارزیابی كرد و راه اندازی سریعتر پتروشمی و فولاد را خواستار شد.
به گزارش ایرنا دبیر شورایعالی مناطق آزاد روز سه شنبه سفر 2 روزه ای را به ‌منظور افتتاح و كلنگ‌ زنی طرح های بزرگ ملی، نشست تخصصی با فعالان اقتصادی و مدیران منطقه آزاد چابهار آغاز كرده است.
منطقه آزاد چابهار از سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با مناطق آزاد كیش و قشم در زمینی به گستره 14 هزار هكتار اجرایی شده و آغاز به كار كرده است.
شهرستان 283 هزار نفری چابهار در كرانه دریای عمان، با شهرستان های نیكشهر، قصرقند، كنارك، سرباز و كشور پاكستان همسایه است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مركزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكیل شده است.
3043**3042 **6081
۰ نفر