۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۳:۲۸
کد خبر: 82977651
T T
۰ نفر
حمله ائتلاف آمريكا به ديرالزور سوريه بازهم قرباني گرفت

تهران - ايرنا - خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) بامداد يكشنبه گزارش داد، حمله جنگنده هاي ائتلاف آمريكايي به شهرك 'السوسه' در نزديكي شهر البوكمال استان ديرالزور شماري كشته و زخمي برجاي گذاشت.

به گزارش ايرنا، سانا بدون ذكر جزئيات دقيق شمار كشته و زخمي شدگان غير نظامي افزود: اين حملات به گروهي از غير نظاميان سوري صورت گرفت كه از بيم حملات بي هدف جنگنده هاي ائتلاف آمريكايي، در حال فرار از شهرك السوسه البوكمال به شهرك 'الباديه' بودند.
برخي از منابع محلي سوريه اعلام كردند، طي روزهاي گذشته، منازل شهروندان سوري در شهرك السوسه به بهانه حمله به مواضع گروهك تروريستي داعش، بمباران مي شود و طي آن هزاران خانوار سوري مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شده اند.
شهرك السوسه دوشنبه گذشته (25 تيرماه) نيز هدف جنگنده هاي ائتلاف آمريكايي قرار گرفته بود.
جنگنده هاي ائتلاف آمريكايي 22 تيرماه گذشته نيز دستكم 30 غيرنظامي را كشتند و چند تن ديگر در جريان اين حمله، زخمي شدند.
آمريكا و چند كشور محدود همپيمان آن، از ماه آگوست 2014 (مرداد 93) به بهانه مبارزه با گروه تروريستي داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگي با دولت سوريه ائتلافي موسوم به «ائتلاف ضد داعش» را تشكيل دادند.
ائتلاف آمريكايي بسياري از شهروندان بي گناه سوري را در استان هاي الرقه، ديرالزور و حلب به خاك و خون كشيده و بسياري از زيربناهاي اين كشور را تخريب كرده است.
سوريه بارها از شوراي امنيت و سازمان ملل متحد خواسته است، براي پايان دادن به تجاوز نيروهاي متجاوز در خاك اين كشور اقدام كند و با ارسال نامه هاي مكرر حملات جنگنده هاي ائتلاف آمريكايي به خاك خود را محكوم كرده است.
شبس**9363*1613*