۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۹:۲۶
کد خبر: 82977797
T T
۰ نفر
نظام امروز در معرض شدیدترین تهدیدها و تحریم ها است

تهران- ایرنا- رییس ستادكل نیروهای مسلح گفت: نظام جمهوری اسلامی امروز در معرض شدیدترین تهدیدها، تهاجم ها، فشارها و تحریم ها است و رفتار دشمن قابل پیش بینی نیست.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرلشكر پاسدار محمد باقری روز یكشنبه در شورای هماهنگی اجرای سند راهبردی خدمت رسانی به رزمندگان اظهار داشت: هر چند كه دولت ظالم و فعلی آمریكا در ظاهر حرفی از تهدید نظامی نمی زند اما اطلاعات متقنی وجود دارد كه در همین یك و نیم سال گذشته تلاش داشته است تا ارتش آمریكا را وادار به تهاجماتی كند و این را مقامات آمریكایی علنی اذعان كردند.
رییس ستاد كل نیروهای مسلح ادامه داد: اینكه حوادث آینده به چه سمت و سویی خواهد رفت به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست البته آنچه كه در پیشانی تحریم و فشار دشمن هست، مشكلات اقتصادی است كه فعلا برای ملت ایران ایجاد می كنند اما انواع و اقسام تهدیدات در مجموعه این سناریوها می تواند وجود داشته باشد و اتفاق بیفتد.
سرلشكر باقری اضافه كرد: از این رو، همه اقشار ملت ایران و در راس آن نیروهای مسلح باید به عنوان نیروی پشتیبان دفاع از نظام اسلامی و امنیت كشور باشند و به همین دلیل موضوع این جلسه بسیار با اهمیت است.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی یك انقلاب مردم محور است و مردم همواره پای كار انقلاب ایستادند و این روند ادامه خواهد داشت.
رییس ستاد كل نیروهای مسلح تصریح كرد: بر اساس قانون اساسی جمهوریت نظام در كنار اسلامیت نظام از هم تفكیك ناپذیر هستند و جنگ به عنوان بزرگترین اتفاقی كه در چهل سال گذشته اتفاق افتاده است، حادثه ای چشم گیر بود و اگر مردم نبودند و به آن وارد نمی شدند، با حمایت هایی كه استكبار از صدام می كرد، حتما جنگ به شكست منجر می شد.
سرلشكر باقری یادآور شد: بهترین كاری كه در زمان جنگ انجام شد، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی بود كه بخش زیادی از بدنه رزمی كشور را تشكیل می دادند.
وی گفت: امروز این رزمندگان پیشكسوت شده اند و نیاز به خدمت رسانی دارند؛ بر اساس راهبرد دفاع همه جانبه كه توسط امام ترسیم شد، باید در طول زمان به این قشر رسیدگی كنیم. این كار جدا از اینكه وظیفه قانونی ما است وظیفه شرعی ما نیز است.
رییس ستاد كل نیروهای مسلح تصریح كرد: سند جامعی در سال های گذشته تهیه شده كه مساله ارتقای منزلت رزمندگان در آن موضوع اصلی است. شورای مربوطه باید سالی دو بار تشكیل شود و‌ وظایف سنگینی به عهده آن است.
سرلشكر باقری گفت: همچنانكه در رهنمودهای امام راحل، رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی وجود دارد، جمهوریت در كنار اسلامیت نظام به عنوان یك ركن و غیرقابل تفكیك از این نظام الهی همواره بوده و خواهد بود.
وی افزود: حوادثی كه در سال های انقلاب تاكنون اتفاق افتاده، بدون حضور مردم امكانپذیر نبوده است.
رییس ستاد كل نیروهای مسلح تصریح كرد: دفاع مقدس به عنوان مهمترین حادثه بزرگی كه در ۴۰ سال گذشته انجام شده، نمونه ای چشمگیر است و اگر مردم وارد صحنه دفاع مقدس نمی شدند، قطعا با توجه به سرمایه گذاری استكبار جهانی و پشتیبانی بی بدیلی كه از رژیم متجاوز بعثی انجام می داد، حتما منجر به شكست كشور ایران در آن جنگ ظالمانه می شد.
وی گفت: عمده ترین كاری كه در دوران دفاع مقدس انجام شد، سازماندهی، آموزش و بكارگیری نیروهای مردمی بود، بخش زیادی از بدنه واحدهای رزمی نیروهای مسلح را مردم تشكیل می دادند. از این رو شهیدان زیادی تقدیم شد و امروز پیشكسوتان و ایثارگرانی داریم كه نیاز به خدمت رسانی بیشتری دارند.
سرلشكر باقری اضافه كرد: بسیاری از كاركنان دولت، شركت های دولتی و بخش های خصوصی نیز وارد نبرد شدند و جانانه جنگیدند و از نظام اسلامی دفاع كردند و بر ما است كه وظیفه خود را در خدمت رسانی و انجام وظیفه به نحو احسن انجام دهیم.
وی خاطرنشان كرد: در واقع راهبرد دفاع همه جانبه مردمی كه به عنوان راهبرد دفاعی نظام جمهوری اسلامی توسط امام راحل ترسیم شده و همچنان پابرجا است، مستلزم این است كه در طول زمان به مساله رسیدگی به قشر رزمندگان توجه داشته باشیم و دچار غفلت در این موضوع نشویم.
رییس ستاد كل نیروهای مسلح افزود: این رسیدگی جدای از اینكه یك وظیفه اساسی و قانونی برعهده یكایك مسئولان نظام مقدس است، استمرار حضور و ارتقای بازدارندگی را نیز به دنبال دارد.
وی گفت: سند بسیار جامعی در سال های گذشته پیش از ما اقدام كردند و در سال 13۹۴ به تصویب هیات وزیران رساندند و همه ابعاد موضوع در آن دیده شده است.
سرلشكر باقری خاطرنشان كرد: ابعاد مادی رسیدگی به رزمندگان شاید بخش كوچكی از ابعادی است كه در این سند قید شده است، روح حاكم بر این سند را مساله ارتقای منزلت و شان رزمندگی تشكیل می دهد.
وی تاكید كرد: بر همگان است كه به افرادی كه به صورت داوطلبانه وارد جبهه می شوند و از جان خود برای دفاع از میهن، دین و مردم می گذرند، رسیدگی كنند.
جلسه شورای هماهنگی اجرای سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان صبح امروز (یكشنبه ۳۱ تیر) با حضور سرلشكر «محمد باقری» رییس ستادكل نیروهای مسلح، سرلشكر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده كل ارتش، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار «حسین سلامی» جانشین و معاون هماهنگ‌كننده سپاه، سردار «غلامحسین غیب‌پرور» رییس سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات، «محمود حجتی» وزیر جهاد كشاورزی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستادكل نیروهای مسلح برگزار شد.
اجتمام**7029*1834