۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82979600
T T
۰ نفر

دانشمند روس به جاسوسی برای ناتو متهم شد

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82979600
دانشمند روس به جاسوسی برای ناتو متهم شد

مسكو - ایرنا - دانشمند روس به تحویل فناوری موشكی روسیه به یكی از كشورهای عضو ناتو متهم شد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه كامرسانت، «ویكتور كودریاوتسف» عضو انستیتو مركزی پژوهش های علمی ماشین سازی روسیه (مسئول طراحی موشك های مافوق صوت) متهم به تحویل اطلاعات محرمانه در مورد فناوری های بكار گرفته شده در موشك های مافوق صوت به یكی از كشورهای عضو ناتو شده است.
روزنامه روسی جزئیات بیشتری از اتهام این دانشمند اتمی و اینكه فناوری های موشكی را به چه كشوری تحویل داده ارائه نكرده است.
«ولادیمیر اوستیمنكو» سخنگوی سازمان فضایی روسیه (روس كاسموس) امروز در گفت وگو با خبرگزاری تاس از پاسخ دادن به پرسش در مورد اتهام دانشمند موشكی مبنی بر تحویل فناوری های موشكی ناتو خودداری و یادآورشد: این مساله به دستگاه قضایی مربوط می شود.
كودریاوتسف دانشمند 74 ساله روس در پی افشای فناوری های نظامی این كشور از یك مركز طراحی موشكی، بازداشت شده است.
به گزارش ایرنا، رسانه های روسی روز جمعه اعلام كردند كه فناوری های بكارگرفته شده در موشك های مافوق صوت روسیه به خارج از این كشور درز كرده و سازمان امنیت فدرال، در این باره تحقیق می كند.
شبكه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام كردكه ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه بازرسی در دفتر انستیتو مركزی پژوهش های علمی ماشین سازی روسیه (مسئول طراحی موشك های مافوق صوت) را آغاز كردند.
بر اساس این گزارش، دیمیتری راگوزین رئیس سازمان فضایی روسیه (روس كاسموس) از وضعیت پیش آمده اطلاع دارد و دستور داده است كه كاركنان این سازمان با ماموران امنیتی همكاری كنند.
شبد**اروپام*391*1346 **1010