۳ مرداد ۱۳۹۷، ۷:۴۶
کد خبر: 82980947
T T
۰ نفر

29 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سنندج تخریب شد

۳ مرداد ۱۳۹۷، ۷:۴۶
کد خبر: 82980947
29 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سنندج تخریب شد

سنندج - ایرنا - معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: در سه ماهه اول امسال 29 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نقاط مختلف این شهر با اخذ مجوز از مراجع قضایی تخریب شد.

لقمان حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد واحد غیرمجاز، 15 مورد مسكونی و 14 مورد تجاری بود كه در نقاط مختلف شهر بویژه نواحی منفصل شهری و نواحی حاشیه در حال ساخت بودند.
وی با بیان اینكه یكی از مهمترین دغدغه های مدیران شهری جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز است، افزود: نیروهای اجراییات به صورت شبانه روزی بر ساخت و سازهای سطح شهر نظارت دارند و با متخلفان در این حوزه برخورد قانونی می شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج تاكید كرد: نیروهای شهرداری پس از مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات لازم مبنی بر تعطیل كردن كار را انجام داده و پس از ارائه مدارك و مستندات لازم به مراجع قضایی با حكم این مرجع نسبت به تخریب اقدام می كنند.
وی یادآور شد: شهروندانی كه قصد ساخت و ساز دارند به هیچ عنوان فریب افراد سودجو را نخورند و فقط پس از اخذ مجوزهای لازم از شهرداری منطقه اقدام به ساخت بنای خود كنند.
حیدری همچنین به ساكنان نواحی منفصل شهری توصیه كرد هنگام خرید زمین در نواحی منفصل اطلاعات لازم را در زمینه تایید نوع مالكیت و كاربری زمین كسب كنند تا بعدا با مشكل مواجه نشوند.
شهر سنندج مركز استان كردستان با جمعیتی در حدود 500 هزار نفر با سه منطقه شهرداری، یك ناحیه شهری و سه ناحیه منفصل شهری اداره می شود.
/9102/7348