۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲
کد خبر: 82981158
T T
۰ نفر
قیمت نفت با افت موجودی انبارهای آمریكا افزایش یافت

تهران- ایرنا- قیمت نفت صبح امروز(چهارشنبه) در بازارهای جهانی بالا رفت، زیرا پس از انتشار گزارش انجمن نفت آمریكا كه نشان داد موجودی انبارهای نفت این كشور در هفته گذشته بیش از آنچه انتظار می رفت، كاهش یافته و نگرانی سرمایه گذاران از مازاد عرضه نفت فروكش كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نگرانی از مازاد عرضه نفت در بازارها سبب كاهش قیمت این كالا در روزهای اخیر شده بود.
قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 35 دقیقه بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 29 سنت افزایش نسبت به دیروز (سه شنبه) به 73 دلار و 73 سنت در هر بشكه رسید.
نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریكا نیز با 22 سنت كاهش قیمت نسبت به دیروز، به بهای 68 دلار و 74 سنت در هر بشكه معامله شد.
نفت پایه اروپا پس از ثبت ركورد 74 دلار در هر بشكه در پایان معاملات دیروز بازار لندن به قیمت 73 دلار و 44 سنت معامله شد.
نفت پایه آمریكا نیز در پایان معاملات دیروز به بهای 68 دلار و 52 سنت معامله شد كه تقریبا یك درصد نسبت به روز پیش از آن افزایش داشت.
خبر افزایش مخارج سرمایه گذاری چین روی زیرساخت های این كشور نیز به كاهش نگرانی از افت تقاضای نفت چین به دلیل افزایش تنش های تجاری این كشور با آمریكا كمك كرد.
بنا به اعلام انجمن نفت آمریكا، موجودی انبارهای نفت این كشور در هفته گذشته با 3.2 میلیون بشكه كاهش به 407.6 میلیون بشكه رسید. موجودی نفت خام در پایانه صادراتی كوشینگ اوكلاهاما نیز به 808 هزار بشكه كاهش یافته است.
اقتصام**1063 ** 2023
۰ نفر