۳ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۲۱
کد خبر: 82982009
T T
۰ نفر

محيط زيست سبزوار با كمبود محيط بان مواجه است

۳ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۲۱
کد خبر: 82982009
محيط زيست سبزوار با كمبود محيط بان مواجه است

سبزوار- ايرنا- رئيس اداره حفاظت محيط زيست سبزوار گفت: بر اساس استانداردهاي بين المللي، اين اداره با كمبود 23 محيط بان مواجه است.

حميد رضا صادقي چهارشنبه شب در مراسم گراميداشت روز محيط بان افزود: شهرستان سبزوار داراي 2 منطقه حفاظت شده 'شيراحمد' و 'پروند' به مساحت 39 هزار هكتار است كه 16 محيط بان از اين مناطق حفاظت مي كنند.
وي اظهار داشت: بر اساس استانداردهاي بين المللي بايد به ازاي هر هزار هكتار يك محيط بان وجود داشته باشد كه در سبزوار به ازاي هر 2 هزار و 400 هكتار يك محيط بان وجود دارد.
وي گفت: با تجهيز محيط بانان به جليقه ضد گلوله، افزايش واحد هاي محيط باني و گشت هاي مستمر، جمعيت آهوان منطقه حفاظت شده شيراحمد اين شهرستان از 860 رأس در سال گذشته به يك هزار رأس در سالجاري افزايش يافته است.
صادقي با اشاره به خشكسالي و فقر مراتع در منطقه حفاظت شده شيراحمد افزود: 15 تن علوفه خشك با كمك اداره محيط زيست و خيران زيست محيطي تهيه شده كه به تدريج در اين منطقه توزيع مي شود.
وي اظهار كرد: با تامين علوفه دستي تلاش مي شود از هجوم آهوان به مزارع كشاورزي و زيان به كشاورزان جلوگيري شده و وحوش نيز از تهديد شكارچيان غيرمجاز نجات يابند.
در اين مراسم از محيط بانان شهرستان سبزوار قدرداني شد.
قوچ و ميش، كل و بز، آهو و روباه، كاراكال و گربه وحشي، شغال، مار شاخدار، مار جعفري، بزمجه و پرندگاني چون بالابان، عقاب طلايي، كبك، باقرقره شكم سياه و زاغ بور از گونه هاي شاخص جانوري منطقه پروند و شيراحمد سبزوار محسوب مي شوند.
سبزوار داراي 2 منطقه حفاظت شده شيراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هكتار و 2 منطقه شكارممنوع ريوند و كمرقلعه با مساحت 108 هزار هكتار است.
اين شهرستان در 230 كيلومتري غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053