۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۷
کد خبر: 82982610
T T
۰ نفر
ورود مهاجران غيرقانوني سرويس پذيرش اسپانيا را مختل كرد

مادريد- ايرنا- ورود 1300 مهاجر غيرقانوني در سه روز گذشته به سواحل ايالت جنوبي آندالس اسپانيا مخصوصا خليج الخضرا سرويس پذيرش اين افراد را مختل كرده است.

به گزارش ايرنا و به نقل از روزنامه ال پاييس ، افزايش مهاجرت هاي غير قانوني به طور چشمگيري در الخضرا احساس مي‌ شود.
هجوم قايق ها از شمال آفريقا ، ظرفيت امكانات در اين اماكن را لبريز كرده به طوري كه ده ها مهاجر در عرشه قايق و يا در محوطه هاي بداهه اي مي‌ خوابند.
مهاجرت هاي غيرقانوني در هفت ماهي‌ كه از سال جاري ميلادي مي‌ گذرد، نسبت به سال گذشته بيش از دو برابر افزايش داشته است.
اسپانيا در حال حاضر به مسير اصلي‌ دسترسي به اروپا تبديل شده و از ايتاليا جلو زده است. اين امر باعث شده زيرساخت ها براي پذيرش مهاجران هر دفعه كوچكتر شود تا جايي‌ كه علاوه بر مهاجراني كه در عرشه كشتي هاي نجات دريايي، قايق ها و حتي بر روي زمين حياط پاسگاه هاي پليس مي‌ خوابند، شمار نامشخصي از مهاجران پس از 72 ساعت نگهداري بدون اينكه هويت آنها معلوم شود از سوي پليس آزاد شده و در دهكده هاي اطراف سرگردان هستند.
دولت اسپانيا در اين مورد، دولت قبلي‌ را مقصر اين وضعيت دانسته و مي‌ گويد كه شمار ورود مهاجران از سال 2017 همچنان افزايش دارد و به رغم آن، دولت قبلي‌ هيچ كاري براي حل اين موضوع انجام نداده است.
بر اساس اعلام سازمان بين المللي مهاجرت، از آغاز سال جاري تاكنون دست كم تعداد 18000 نفر به صورت غيرقانوني و از طريق دريا وارد اسپانيا شده اند و اين در حالي است كه در همين دوره زماني تعداد 17 هزار و 827 نفر وارد خاك ايتاليا شده اند.
بر اساس اعلام اين سازمان اغلب مهاجرين غيرقانوني كه وارد اسپانيا مي شوند اتباع كشورهايي همچون گينه، مالي و مراكش هستند.
در مجموع تا روز پانزدهم جولاي گذشته(24 تير) تعداد 50 هزار و 872 نفر به صورت غيرقانوني وارد سواحل كشورهاي اروپايي شدند كه اين تقريبا نصف تعدادي است كه سال گذشته ثبت شده بود. از اين ميان دست كم 1443 نفر از مهاجرين در مديترانه جان خود را از دست داده اند.
اروپام *5*491**1337