۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82983005
T T
۰ نفر
راديو با وجود فضاي رسانه اي مجازي همچنان پرمخاطب است

تهران- ايرنا- گوينده برنامه راديويي « برچسب»، معتقد است، با وجود فضاي رسانه اي مجازي، راديو به عنوان يك رسانه قديمي و ارزان همچنان به دليل فضاي گرم برنامه هاي آن، مخاطبان خاص خود را دارد.

احسان همتي روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا درباره گسترش فضاي مجازي و تاثير آن بر ميزان مخاطبان راديو، اظهار داشت: اينكه فضاي مجازي بر تعداد مخاطبان راديو تاثير گذاشته و از ميزان شنوندگان آن كاسته غيرقابل انكار است، اما راديو همچنان محبوبيت خاص خود را دارد.
وي افزود: هنوز در برخي مناطق دسترسي به اينترنت وجود ندارد بنابراين راديو در كنار تلويزيون رسانه هاي پُرمخاطب هستند.
گوينده برنامه راديويي «مرواريد شرق» معتقد است اگر اينترنت با سرعت بالا و در همه ايران فراگير شود باز هم راديو به عنوان رسانه ارزان قيمت شنوندگان خود را خواهد داشت.
«البته بايد مديران اين رسانه قديمي، مخاطب شناسي كنند تا با استفاده از ايده‌هاي جديد برنامه هاي جذاب توليد شود.»
همتي گفت: راديو يك رسانه نوستالژيك است كه برخي از صنوف جامعه مانند رانندگان تاكسي و كسبه نسبت به آن شرطي شده‌اند به گونه اي كه اگر روزي راديو نداشته باشند به نوعي سردرگم مي شوند.
وي ادامه داد: راديو همچنان به عنوان يك رسانه تاثيرگذار در انتشار اخبار از سرعت بسياري برخوردار است كه در كنار تحليل هاي مختلف، به عنوان يك مرجع شناخته مي شود.
اين گوينده راديو درباره انتخاب موضوع براي برنامه هاي خود نيز توضيح داد: با توجه به فراگير شدن كالاهاي چيني در ايران، برنامه اي با عنوان «مرواريد شرق» طراحي شده كه به آداب و رسوم مردم چين مي پردازد.
وي افزود: اين برنامه همه روزه از از ساعت 18 و 30 دقيقه در راديو فرهنگ به گردشگري، مذهب، فرهنگ و آيين هاي چين مي پردازد.
همتي توضيح داد: البته اين برنامه براساس يك تفاهم نامه با راديو چين بسته شده و قرار است آنها نيز همه روزه چنين برنامه اي از شبكه راديو «سي آر تي» درباره آداب و رسوم ايراني ها پخش كنند.
فراهنگ**9246** 2023
۰ نفر