۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳
کد خبر: 82983671
T T
۰ نفر
سینما بهمن شیراز نباید تخریب شود

شیراز-ایرنا-رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز گفت:سینما بهمن(مترو) از بعد فرهنگی مورد توجه شهروندان شیرازی قراردارد و نباید تخریب شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،لیلا دودمان شنبه در جمع خبرنگاران افزود: جلسه مشترك كمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای شهر با مالك سینما بهمن (مترو) شیراز برگزار شد كه در این جلسه اعضای كمیسیون پس از شنیدن مشكلات این سینما و مطالب مالك خصوصی آن، بر لزوم حل مشكلات وی تاكید كردند.
دودمان ادامه داد: باتوجه به اینكه شهرداری شیراز در صدد احیای محور تاریخی مجموعه‌ زندیه و خیابان قدیم زند است، به همین منظور باید در زمینه تملك و احیای این سینما گام بردارد.
سینما بهمن(مترو) اینك فعالیتی در زمینه پخش فیلم ندارد.

** بحث ادامه دار درباره شیراز پایتخت كتاب ایران
دودمان همچنین گفت: مصوبه شورای شهر شیراز درباره پایتخت كتاب ایران در این كمیسیون بررسی شد و ارایه برنامه‌های ضعیف و مقطعی، عدم پشتیبانی ارگان‌های ذیربط از جمله اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین نبود تبلیغات مناسب از دلایل عدم موفقیت شیراز در كسب عنوان پایتختی كتاب ایران در جشنواره سال گذشته بود.
وی با اشاره به معرفی شهر صدرا به عنوان دومین شهر خلاق كتاب در كشور گفت: در سال 96 عنوان پایتخت كتاب ایران به كاشان داده شد و امیدواریم شهر شیراز با دارا بودن پیشینه غنی فرهنگی، از كسب این عنوان بی بهره نماند.
وی افزود: با توجه به اینكه كسب این عنوان، یك برند فرهنگی در كشور محسوب می‌شود، شهرهای ایران تلاش زیادی برای رسیدن به این جایگاه می‌كنند.
دودمان گفت: شهرهای آباده و اوز لارستان فارس برای كسب این عنوان می كوشند و باید به پتانسیل‌های فرهنگی شیراز توجه ویژه كنیم تا بتوانیم با محوریت این ظرفیت‌های بین‌المللی، برنامه‌های اقتصادی و گردشگری مناسبی را بنا كنیم.
وی ادامه داد: در زمینه عرضه و توزیع فراگیر و شایسته كتاب، زیرساخت‌های لازم فراهم نشده است به گونه‌ای كه مراكز متعدد پژوهشی و علمی و فرهنگی تولید كتاب، مركزی برای توزیع ندارند و تا زمانی كه این امر محقق نشود نباید توقع داشته باشیم مردم از تولیدات انتشاراتی ها و كتاب‌های گوناگون اطلاع داشته باشند.
وی اظهار داشت: برای كسب عنوان پایتختی كتاب ایران برنامه هایی مانند برگزاری فستیوال بین المللی با عنوان كتاب حافظ در شیراز، انعقاد تفاهم ‌نامه شهرداری با نهاد كتابخانه‌ها در زمینه ارائه كتاب‌های مرتبط با هر یك از بخش‌های شهرداری، ارائه كتاب در مكا‌های مدرن و لوكس در كتابخانه‌ها و كتابفروشی‌ها، تقدیر و تجلیل از نویسندگان شیرازی از پیشنهادهای مطرح شده در این كمیسیون بود.
دودمان خواستار ارائه برنامه‌های مدون اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر پایتخت كتاب ایران شد.
9873 /1876