۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۲
کد خبر: 82983883
T T
۰ نفر
تغییر قیمت سیمان بدون هماهنگی سازمان حمایت غیرقانونی است

تهران- ایرنا- معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان تاكید كرد، هرگونه تغییر قیمت سیمان و محصولات «سیمان بر»، بدون هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان غیرقانونی است و با آن برخورد می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت، «شهرام میرآخورلو» افزود: براساس ابلاغیه ریاست جمهوری، دستگاه متولی بررسی و كارشناسی قیمت، سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان است و دبیرخانه كارگروه كنترل بازار در نهایت پس از بررسی نظرات كارشناسی، نسبت به تایید تغییرات قیمت اعمال خواهد كرد.
وی ادامه داد: درخواست تغییرات قیمت سیمان و محصولات «سیمان بر» از جمله صنایع بتونی و صنایع تولید تیرچه بلوك هنوز در سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان و دبیرخانه كارگروه كنترل بازار مطرح نشده است.
میرآخورلو تصریح كرد، هرگونه افزایش قیمت این محصولات غیر قانونی است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی پیرامون نحوه افزایش قیمت نیز توضیح داد: این شركت ها در صورتی كه تمایل به تغییر قیمت دارند، باید درخواست خود را به سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان ارایه دهند تا پس از بررسی، در صورتی كه شرایط لازم را داشت، نسبت به اعمال قیمت جدید اقدام شود.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان با یادآوری اینكه تغییر قیمت در حدود 12 درصد نسبت به ابلاغیه هفته گذشته انجمن صنایع سیمان اتفاق افتاده است، گفت: برای این افزایش قیمت، هیچ هماهنگی با سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان انجام نشده است؛ صنایع پایین دست صنعت سیمان نیز بر همان مبنا نسبت به افزایش قیمت‌های خود اقدام كرد كه مكاتبات لازم از طریق سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان با انجمن مربوطه مبنی بر بازگشت قیمت‌ها انجام شده؛ در صورتی كه واحدهای تولیدی از این اقدام تمكین نكنند، مشمول برخورد تعزیرات حكومتی خواهند شد.
به گفته میرآخورلو، شركت ها باید مدارك و مستندات لازم را برای بهای تمام شده و ضرورت تغییر قیمت به سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان ارایه دهند.
«عبدالرضا شیخان» دبیر انجمن صنفی كارفرمایان صنعت سیمان اوایل تیرماه امسال درخصوص شایعه افزایش قیمت این محصول گفت: كارشناسی افزایش قیمت سیمان انجام شده و مذاكراتی صورت گرفته است.
«افزایش قیمت پس از جلسه نهایی با یكی از معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و هماهنگی لازم نهایی و اجرایی خواهد شد و این موضوع 2 هفته زمان خواهد برد؛ میزان افزایش نرخ فروش سیمان پس از نشست مربوطه، تایید و نهایی خواهد شد.»
اقتصام** 1559** 2023
۰ نفر