۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82984000
T T
۰ نفر

عفونت چشم واگیر دارد

۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۲
کد خبر: 82984000
عفونت چشم واگیر دارد

تهران- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: عفونت چشم بیشتر از طریق انتقال ویروس بروز پیدا می كند، این بیماری واگیر دارد و به راحتی از طریق ترشحات چشم و وسایل آلوده منتقل می شود.

قاسم فهرایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: عفونت چشم از طریق ویروس به علت رعایت نكردن بهداشت فردی در سطوح چشم ایجاد می شود و قرنیه را درگیر می كند.
وی اظهار داشت: این عفونت با قرمزی چشم، تورم شدید پلك ها، ترشح چشم، ترس از نور، كاهش دید و كدورت قرنیه همراه است.
این چشم پزشك ادامه داد: عفونت‌ چشم تا زمان بهبودی معمول دو هفته طول می‌كشد و خارج شدن چرك از چشم از علائم دیگر این عفونت است.
فخرایی گفت: عفونت چشم در تابستان شایع تر است. این بیماری درمان فوری ندارد، و به راحتی انتقال می‌یابد و به دلیل اینكه عوارضی به همراه دارد باید به آن توجه داشت و نظافت شخصی را در هنگام آلودگی رعایت كرد.
به گفته وی، عفونت‌ چشم درد زیادی ایجاد می‌كند و از طریق ترشحات چشمی و وسایل آلوده انتقال می‌یابد و اگر اقدام درمانی صورت نگیرد، ممكن است برای قرنیه درگیری ایجاد كند و باعث مشكل جدی در بینایی فرد شود.
فخرایی افزود: برای كاهش درد و از بین بردن باكتری‌ها و ویروس‌های عفونت چشم می توان از كمپرس آب یخ و گرم استفاده كرد. همچنین باید به‌طور مداوم چشم‌ها را شست‌وشو داد و هر بار داخل و خارج چشم كاملا تمیز شود.
اجتمام *9022 * 3063
۰ نفر