۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴
کد خبر: 82984062
T T
۰ نفر
83 متخلف صنفي در آستارا به تعزيرات حكومتي معرفي شدند

آستارا - ايرنا - رئيس اتاق اصناف بندر آستارا گفت: 83 متخلف صنفي به دليل تخلفات اقتصادي به ميزان 105 ميليون و 640 هزار ريال در چهار ماه نخست امسال، براي دادرسي به اداره تعزيرات حكومتي اين شهرستان معرفي شدند.

حسين ابوالحسني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين مدت 2هزار و 522 بار از واحدهاي صنفي به خصوص نانوايي ها با هدف تنظيم بازار، اصلاح نظام توزيع عادلانه و نظارت بر واحدهاي توزيعي، توليدي و خدماتي توسط بازرسان اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت بازديد شده است.
وي بيان كرد: بيشترين تخلف احراز شده در بازار آستارا درج نشدن قيمت و گرانفروشي بود و صادر نشدن صورتحساب و كم فروشي از ديگر تخلفات متصديان واحدهاي صنفي بوده است.
ابوالحسني با اشاره به اجراي 12 گشت مشترك اتاق اصناف با اداره هاي مرتبط در بازار طي چهار ماه گذشته، از ثبت هشت مورد گزارش و شكايت مردمي در اين مدت خبر داد.
وي افزود: اتاق اصناف آستارا با هر گونه افزايش غير منطقي قيمت برخورد مي كند و تعداد بازرسي ها و تشكيل پرونده هاي تخلف در چهار ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل، 25 درصد افزايش يافته است.
رئيس اتاق اصناف آستارا از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادي، مراتب را با شماره تلفن 124 به اداره صنعت، معدن و تجارت يا با شماره ثابت 01344819767 به واحد بازرسي اتاق اصناف گزارش دهند.
شهرستان آستار با 91 هزار نفر جمعيت و با حدود پنج هزار واحد تجاري كه اغلب در بازارچه ساحلي آن متمركز شده ، يكي از 20 شهر گردشگرپذير ايران است.
7105 / 7124 /6030