۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۹
کد خبر: 82984913
T T
۰ نفر
ترافیك جاده ای ، مقصر كمبود سوخت در غرب مازندران معرفی شد

نوشهر- ایرنا - به دنبال كمبود عرضه بنزین در برخی از جایگاههای سوخت شهرستان های نوشهر و چالوس در غرب مازندران ، روابط عمومی شركت ملی پخش فرآورده های نفتی این منطقه علت این كمبود را تغییر مبدا تامین سوخت و ترافیك جاده ای برای رسیدن بموقع تانكرها اعلام كرده است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، تشكیل صف های طویل سوختگیری در تعدادی از جایگاههای توزیع فرآورده های نفتی در شهرهای نوشهر و چالوس از صبح امروز یكشنبه ، تعجب و نگرانی مسافران و بومیان را به همراه داشته است .
بازدید میدانی خبرنگاران ایرنا نشان می دهد كه نبود بنزین برخی از جایگاههای این دو شهرستان را تعطیل كرده و جایگاههای فعال هم با صف های طولانی مواجه هستند.
این در حالی است كه توزیع بنزین در دیگر شهرهای غرب مازندران به صورت عادی در جریان است و صاحبان خودروها بدون هیچ مشكل در حال سوخت گیری هستند.
نوشهر ، چالوس ، رامسر ، كلاردشت ، نور ، تنكابن ، محمودآباد و عباس آباد از شهرستان های غرب مازندران هستند كه امور توزیع سوخت و برق جداگانه دارند .
بسیاری از مسافرانی كه طی ساعات گذشته در صف سوختگیری پمپ بنزین های شهرهای چالوس و نوشهر بودند از این كه این دو شهر گردشگر پذیر با مشكل كمبود سوخت مواجه شدند ، تعجب كردند.
حسن ملكی از مسافرانی كه در صف یكی از جایگاهها در نوشهر منتظر سوختگیری بود به خبرنگار ایرنا گفت : متاسفانه مشكل توزیع بنزین را امروز در این شهر شاهد هستیم با وجود اینكه طی چند روز گذشته از شهرهای مختلف مازندران عبور كردم شاهد كمبود بنزین هیچ یك از جایگاهها نبودیم.
وی افزود : دلیل خاصی وجود ندارد كه همه جایگاههای عرضه سوخت در یك لحظه سوخت نداشته باشند این موضوع برای مردم جای سئوال دارد.
مدیر یكی از جایگاههای سوخت پرمتقاضی در نوشهر هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت نبود سوخت در این جایگاه را تمام شدن ذخیره و نرسیدن بموقع تانكر سوخت رسانی اعلام كرد.
نادر عبدالهی گفت كه در این جایگاه به طور میانگین هر روز مقدار70 هزار لیتر سوخت بنزین توزیع می شود ولی از 2 روز پیش تاكنون تانكرهای تامین كننده سوخت به مقصد نرسیدند و در نتیجه آنها با كمبود سوخت و خالی شدن انبار مواجه شده اند.
وی افزود كه از عصر گذشته 30 هزار لیتر بنزین در اختیار این جایگاه قرار گرفت و این مقدار سوخت از شب گذشته تا حوالی ساعت 10 صبح امروز توزیع و تمام شد.
وی اظهار امیدواری كرد كه با توجه به پیگیری های انجام شده و وعده مسئولان تا عصر امروز این مشكل حل شود.
مدیر روابط عمومی شركت ملی پخش فرآورده های نفتی غرب مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت : علت كمبود بنزین در برخی از جایگاههای عرضه سوخت به دلیل تغییر مبدا تامین بنزین شهرستان های غرب مازندران بوده است.
كامبیز حمیدی افزود :‌ تا 2 روز پیش بنزین غرب مازندران از شهرستان های ساری و رشت تامین می شد ولی به دلایلی مبدا تامین سوخت تغییر كرده و هم اكنون از دیگر استان های كشور از جمله البرز ، قزوین و حتی یزد بنزین مورد مصرف در این منطقه تامین می شود.
وی توضیح داد : ترافیك سنگین در جاده های اصلی منتهی به مازندران سبب شده است تا تانكرهای سوخت بموقع به مقصد نرسند و جایگاهها با كمبود بنزین مواجه شوند.
حمیدی گفت كه احتمالا تا عصر امروز و شاید فردا مبدا تامین بنزین به حالت اولیه اش بازگردد كه در این صورت مشكل رفع خواهد شد.
غرب مازندران 54 جایگاه عرضه سوخت دارد كه در فصل تابستان و به هنگام حضور گردشگران به طور میانگین حدود یك میلیون و 800 هزار لیتر بنزین در آنها توزیع می شود ولی در دیگر فصل های سال این میزان 400 هزار لیتر كمتر می شود.
شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چالوس شهرستان های محمود آباد ، نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، كلاردشت ، تنكابن و رامسر را تحت پوشش خود دارد.
/1602/7078/1654
۰ نفر