۸ مرداد ۱۳۹۷، ۷:۳۵
کد خبر: 82985487
T T
۰ نفر
قصه‌گویی كودكان را با هویت ایرانی و اسلامی آشنا می كند

كرمانشاه - مشاور اجرایی اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه گفت: قصه ‌گویی می‌تواند علاوه بر تقویت تخیل در كودكان، زمینه آشنایی آنها را با هویت ایرانی و اسلامی فراهم كند.

روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی آموزش و پرورش استان كرمانشاه روز دوشنبه به نقل از رضا موزونی اعلام كرد: از آنجایی كه قصه‌گویی از طریق غیرمستقیم توانسته است هنر گوش دادن را در كودكان تقویت كند، به عنوان یك واسطه‌ی تربیتی هنوز از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی اظهار داشت: در راستای تأكید وزیر آموزش و پرورش بر مسائل تربیتی و پرورشی كه بسترساز و چراغ راه آموزش‌اند، درصدد هستیم كه جشنواره قصه‌گویی در 2 سطح معلمان و دانش‌آموزان را برگزار كنیم.
این پژوهشگر فرهنگ عامه افزود: عمر هنر قصه‌گویی به درازای تاریخ بشر است و از گذشته‌های دور تاكنون، بی‌شك بخش مهمی از آموزش و پرورش و انتقال مفاهیم اخلاقی و اجتماعی به كودكان از طریق قصه‌گویی بوده است.
مشاور اجرایی مدیركل آموزش و پرورش كرمانشاه یادآور شد: معلمانی كه از توانایی ارتباط ‌گیری مؤثر با دانش‌آموزان برخوردارند، می‌توانند در زمینه آموزش امور درسی نیز موفق باشند. به همین منظور با ارائه طرحی در پی برپایی اولین جشنواره قصه‌گویی با رویكردی تازه در سطح مدارس استان هستیم.
موزونی ضمن تأكید بر این كه این جشنواره بر تقویت هنر شنیدن در دانش‌آموزان یاری می رساند، افزود: این امر مهم می‌تواند به افزایش قدرت انتقال آموزه‌ها در معلمان، به آشنایی دانش‌آموزان با هویت دیرسال ملی و دینی كشور ایران عزیزمان كمك می‌كند.
مدیر كل سابق كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان كرمانشاه در پایان گفت: قصه‌های دینی، قصه‌های حماسی و قصه‌های بومی، محور این جشنواره خواهند بود. همچنین پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و كاستن از اثرات مخرّب زلزله بر كودكان از دیگر محورهای جشنواره است.
استان كرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
8066