۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82985674
T T
۰ نفر

بازار نفت همچنان ناپایدار است

۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82985674
بازار نفت همچنان ناپایدار است

تهران- ایرنا- قیمت های نفت صبح روز دوشنبه به دلیل ناپایداری بازار در جهات گوناگون تغییر كردند؛ بهای نفت خام آمریكا پس از چهار هفته كاهش، اندكی بالا رفت در حالی كه نفت برنت تحت تاثیر تنش های تجاری میان آمریكا و چین به قیمت كمتری معامله شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز انگلیس، بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریكا در ساعت 03:09 بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار آمریكا با 15 سنت یا 0.2 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته به 68 دلار و 84 سنت در هر بشكه رسید.
نفت برنت دریای شمال نیز در بازار لندن به قیمت 74 دلار و 24 سنت در هر بشكه معامله شد كه نسبت به جمعه گذشته 1.7 درصد افزایش داشت.
اقتصاد آمریكا در سه ماهه دوم 2018 بیشترین نرخ رشد اقتصادی در چهار سال گذشته را تجربه كرد، اما با وجود كاهش تنش های تجاری میان آمریكا و اتحادیه اروپا، تنش های تجاری میان واشنگتن و پكن همچنان زیاد است.
«استفان اینس» رئیس بخش تجاری شركت اوآندا در نیویورك گفت: نگرانی در مورد جنگ تجاری میان آمریكا و چین همچنان بر قیمت های نفت فشار وارد می كند، در حالی كه به نظر می رسد توقف صادرات عربستان از تنگه «باب المندب» دریای سرخ در افزایش قیمت نفت ناتوان بوده است.
عربستان هفته گذشته پس از آنكه یمنی ها به 2 كشتی در باب المندب - مهمترین مسیر عبور نفتكش ها در جهان - حمله كردند، صادرات نفت از تنگه یاد شده را تعلیق كرد.
شركت های نفتی آمریكا هفته گذشته به تعداد دكل های فعال حفاری این كشور 3 واحد افزودند. افزایش این شاخص نشان دهنده افزایش تولید نفت در آینده است.
احتمال افزایش قیمت های نفت هفته گذشته برای دومین هفته متوالی از نگاه شركت های سرمایه گذاری مشترك كاهش پیدا كرد. رویترز عامل این كاهش را نوسان معاملات نفت در جهان و افزایش تنش های تجاری و خطرات ژئوپلیتیكی در جهان دانست.
«الكساندر نواك» وزیر انرژی روسیه نیز جمعه گذشته ضمن اشاره به افزایش ریسك مربوط به تحریم های آمریكا علیه ایران از نگاه بازار گفت: بازار جهانی نفت همچنان ناپایدار است و به مداخلات شفاهی واكنش نشان می دهند.
اقتصام**1063*2025
۰ نفر