۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۰
کد خبر: 82985854
T T
۰ نفر
6 هزار واحد مسكوني در حاشيه شهر تبريز احداث مي شود

تبريز- ايرنا - استاندار آذربايجان شرقي گفت: در حال حاضر سه محله در شهر تبريز براي اجراي برنامه بازآفريني شهري و بهسازي و استانداردسازي محل سكونت شهروندان هدف‌گذاري شده و در مجموع شش هزار واحد مسكوني بايد احداث شود.

به گزارش ايرنا، مجيد خدابخش روز دوشنبه در بازديد از حاشيه هاي شهر تبريز برنامه ملي بازآفريني شهري را جزو اولويت‌هاي دولت عنوان كرد و گفت: خوشبختانه در شهر تبريز مقدمات اجراي اين برنامه فراهم شده و مطالعات خوبي هم انجام يافته است.
وي با اشاره به احداث 170 واحد مسكوني جديد به عنوان جايگزين خانه‌هاي بافت حاشيه‌نشين توسط شهرداري تبريز، اظهار داشت: واحدهاي مسكوني غيرمستحكم بعد از تخريب به فضاي سبز تبديل شده و ساكنان آنها در واحدهاي جديد سكونت يافته‌اند.
استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينكه اطلاعات جامع و كامل براي اجراي اين برنامه وجود دارد، گفت: تحقق اهداف اين برنامه ملي نيازمند اقدام مشترك همه دستگاه‌هاي مسئول است و شهرداري تبريز هم نقش اصلي را برعهده دارد.
وي با بيان اينكه ساخت واحدهاي مسكوني جديد از طريق مشاركت بخش خصوصي و با ارائه تسهيلات ارزان‌قيمت از سوي دولت انجام مي‌شود، افزود: اميدواريم در يك برنامه دو تا سه ساله بتوانيم محلات حاشيه‌نشين تبريز را از نظر بهبود وضعيت زندگي و توانمندسازي اقتصادي ساكنان آن سامان‌دهي كنيم.
خدابخش تأكيد كرد: اجراي اين طرح به طور مرتب رصد و پيگيري خواهد شد و اگر در اجراي اين طرح موفق شويم آذربايجان شرقي به الگويي براي كل كشور تبديل مي‌شود.
كلانشهر تبريز حدود نيمي از جمعيت سه ميليون و 800هزار نفري استان آذربايجان شرقي را در خود جاي داده است.
6120/6183