۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۸
کد خبر: 82986153
T T
۰ نفر
رسانه ملی باید بدون گرایش سیاسی خاص اطلاع رسانی كند

تهران-ایرنا- معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما، گفت: ما نمایندگان افكار عمومی هستیم، باید آنچه را زبان مردم هست نمایندگی و در عین حال خدمات مسئولان و دولتمردان را هم بدون گرایش به جناحی خاص اطلاع رسانی كنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا علی دارابی روز دوشنبه در نشست خبری هماهنگی رسانه ای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مركز همایش های صدا و سیما افزود: تعیین قدر و سهم اطلاع رسانی ها و زبان مردم و مسئولان بودن مهم و سخت است.
وی خاطرنشان كرد: باید دقت كنیم برنامه ها ضمن برطرف كردن اشكالات همراه با سیاه نمایی و تخریب نباشد و ضمن نقد منصفانه بدون تسویه حساب های سیاسی، مردم را امیدوار كند.
دارابی با بیان اینكه كار ساماندهی برنامه ها در ارتباط با بحث 40 سالگی انقلاب از سال 95 پیگیری شده و در سازمان و استان ها شكل گرفت، گفت: در نقطه آغاز، این سوال مطرح می شود كه چه ضرورتی دارد، مراسم ویژه 40 سالگی برگزار كنیم و یكی از پاسخ ها جوان بودن جامعه ما و ندیدن دوران پیش از انقلاب است.
وی گفت: جامعه ما امروز دچار پارادوكس هایی شده، در جاهایی از برگزاری جشن های 2500 ساله انتقاد كرده و امری نامطلوب شمرده و جاهایی هم كه می خواهند مصادره به مطلوب كنند، این برگزاری مثال زدنی و پسندیدنی می شود.
دارابی گفت: هدف ما از برگزاری بزرگداشت انقلاب، مقایسه ای متمركز روی توانمندی های نظام جمهوری اسلامی است.
معاون صدا و سیما به كتاب 'مثل برف ها آب می شویم' نوشته ارتشبد قره باغی رئیس ستاد ارتش شاه، كه در فرانسه و پس از انقلاب نوشته شده اشاره كرد و گفت: جوانان ما باید این كتاب را بخوانند تا استحكام، امنیت، پایداری و ثباتی كه اكنون در كشور ایجاد شده را درك كنند‌.
دارابی افزود: امروز مشاركت سیاسی در انقلاب ستودنی است، از صندوق های رای، جریان خلاف جریان حاكم بر نظام سیاسی خارج می شود كه این مایه افتخار است.
وی انتقال درست دستاوردهای هر انقلاب به نسل های بعدی را باعث موفقیت آن انقلاب برشمرد و گفت: انتقال دستاوردهای انقلاب ما بدرستی صورت نگرفته تا جایی كه گاهی باید قسم بخوریم تا باور كنند اینها دستاورد انقلاب است.
دارابی افزود: به عنوان مثال در برخی فیلم ها و سریال های تولیدی درمورد دفاع مقدس ایراداتی می بینیم كه باعث می شود از واقعیت دور شویم در حالیكه باید واقعیت ها بیان شود، جامعه ما در كنار هم معنا پیدا كرد، فقط فرشته ها به جنگ نرفتند، باید كار باورپذیر و مستدل انجام دهیم.
وی گفت: جوان امروز پرسش دارد،حقیقت طلب است، باید با بیان هنرمندانه دستاورد های انقلاب، او را قانع كنیم، 40 سالگی انقلاب می تواند نمادی از وحدت شود.
دارابی افزود: اگر امسال به بهانه 40 سالگی انقلاب می خواهیم به سئوالات جامعه جواب دهیم باید هنرمندانه عمل كنیم و به زبان مخاطب حرف بزنیم، باید مخاطبمان را جمع كرده و ارتباط برقرار كنیم تا حرف های ما را گوش كنند.
وی ادامه داد: باید حالمان خوب باشد و سرزنده و بانشاط باشیم تا بتوانیم حال جامعه او خوب كنیم، اخبار منفی حال بد كن نمی تواند كارگشا باشد، دشمن هم میخواهد خودش را در جنگ روانی منجی نشان دهد و فضای تاریكی اشاعه دهد و در این شرایط نقش برنامه های ما مهم تر از همیشه است.
معاون صدا و سیما گفت: در ابتدای انقلاب تنها دو شبكه تلویزیونی وجود داشت اما در حال حاضر 295 شبكه تلویزیونی فارسی زبان داریم، الان در كنار شبكه های مجازی كه درواقع شبكه حقیقی شده اند، عرصه رقابت جدی و سازنده و تاثیرگذار است، بنابراین باید به فكر رقابت درست باشیم.
دارابی همچنین به برخی از برنامه های آماده تولید صدا و سیما برای بزرگداشت 40 سالگی انقلاب اشاره كرد و افزود: تولید برنامه ای در دستور كار است كه تمام وزرای بعد از انقلاب از هر گرایشی به تلویزیون دعوت شده و عملكردهای خود را بیان كنند.
وی افزود: همچنین مستند كارنامه انقلاب را در هر استان آماده پخش داریم و برخی كارهای نمایشی در استان ها در حال آماده سازی است.
دارابی افزود: مستند «مشاهیر، مفاخر و پیشگامان انقلاب»، نیز برنامه دیگری است كه در حال آماده سازی است چرا كه نیاز است این افراد معرفی شوند، اگر جامعه ما اینها را نشناسد قهرمانان خود را نشناخته است.
وی گفت: گفت و گو با پیشكسوتان انقلاب، گفتگوهای عملكرد، مستندهای جذاب، جشنواره نماهنگ و سرود، میزگردهای مختلف، 130 مستند بلند و نیمه بلند از شهدای مدافع حرم برای پخش در هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه های تدارك دیده شده است.
دارابی ادامه داد: در عین اینكه عملكردها را بیان می كنیم، باید صدای اعتراضات مردم را هم بشنویم و از اغتشاشات دشمن تمیز دهیم، باید سواد رسانه ای جامعه را ارتقا دهیم.
وی افزود: بنا نیست تمام برنامه های تلویزیون به پیروزی اختصاص یابد، چیدمان برنامه های رادیو و تلویزیون نیز باید هنرمندانه باشد و برنامه های پیروزی را هنرمندانه بگنجانیم.
معاون صدا و سیما با اشاره به نقش بزرگ روابط عمومی ها در جامعه گفت: صدا و سیما آمادگی بارگیری تصاویر حرفه ای ارسالی در پورتال40 سالگی انقلاب و پخش كلیپ های دو دقیقه ای تولیدی با این موضوع را به صورت رایگان از شبكه های تلویزیونی دارد.
دارابی به آمادگی دریافت گزاره هایی كه قابلیت زیرنویس در تلویزیون دارد اشاره كرد و گفت: معرفی چهره های برتر و كارآفرین و نخبگانی كه در دستگاه های خود می شناسید با معرفی و رزومه كامل مورد استقبال ما جهت پخش است.
فراهنگ**3009** 1701
۰ نفر