۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82986726
T T
۰ نفر

پنج طرح درماني در آران و بيدگل تكميل شد

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82986726
پنج طرح درماني در آران و بيدگل تكميل شد

كاشان- ايرنا- سرپرست شبكه بهداشت و درمان آران و بيدگل گفت: پنج طرح بهداشتي و درماني در حوزه سلامت اين شهرستان تكميل شده و به زودي در آئيني به بهره برداري مي رسد.

دكتر مسعود دهقاني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: اعتبار هزينه شده براي اين طرح ها نزديك به 49 ميليارد ريال مي باشد كه از سوي دولت و كمك هاي نيكوكاران تامين شده است.
وي افزود: طرح ها شامل مركز خدمات جامع سلامت كريمشاهي در سفيدشهر با اعتبار 15 ميليارد ريال، خانه بهداشت روستاي علي آباد كويرات با سه ميليارد ريال، مركز بهداشت حسين آباد بخش كويرات با 75 ميليارد ريال، پايگاه سلامت امام رضا (ع) با 35 ميليارد ريال و بلوك زايمان بيمارستان شهيد رجايي با اعتبار 20 ميليارد ريال است.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان آران و بيدگل با اشاره به مشاركت بيش از 90 درصدي نيكوكار آران و بيدگلي در ساخت مركز سلامت كريمشاهي سفيد شهر اضافه كرد: بايد از ظرفيت افراد نيكوكار بيشترين بهره را برد چرا كه مي توانند اقدام هاي گسترده اي در بخش زيرساخت ها، تجهيزات و درمان اين شهرستان انجام دهند.
او همچنين گفت: 2 باب بيمارستان در حال ساخت با مشاركت نيكوكاران آران و بيدگل بيش از 50 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
به گفته دكتر دهقاني، آران و بيدگل با جمعيت افزون بر 103 هزار نفر نزديك به 100 تخت بيمارستاني در 2 باب بيمارستان دارد كه با بهره برداري از طرح هاي بهداشتي جديد تعداد تخت هاي اين شهرستان به 200 عدد افزايش مي يابد.
اين شهرستان كه زير پوشش خدمات بهداشتي و درماني دانشگاه علوم پزشكي كاشان قرار دارد، در فاصله 215 كيلومتري شمال اصفهان واقع است. 
7472/8123