۹ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۲۵
کد خبر: 82987550
T T
۰ نفر

ترامپ: تباني، جرم نيست

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۲۵
کد خبر: 82987550
ترامپ: تباني، جرم نيست

تهران - ايرنا - دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا در آستانه برگزاري اولين جلسه محاكمه مرتبط با پرونده تحقيقات در مورد دخالت ادعايي روسيه در انتخابات رياست جمهوري 2016 آمريكا، گفت كه تباني، جرم نيست.

به گزارش روز سه شنبه شبكه خبري اسكاي نيوز، «پل مانافورت» مدير سابق ستاد انتخاباتي ترامپ با اتهام كلاهبرداري بانكي و مالياتي رو بروست و قرار است به زودي محاكمه شود.
اين اولين جلسه محاكمه در ارتباط با پرونده تحقيقات روسيه است كه «رابرت مولر» هدايت آن را برعهده دارد. مولر احتمال همكاري تيم ترامپ با مسكو براي تغيير نتيجه انتخابات 2016 آمريكا به نفع ترامپ را بررسي مي كند.
در همين حال، ترامپ امروز سه شنبه در توييتي نوشت: تباني، جرم نيست، اما اهميتي ندارد زيرا هيچ تباني اي رخ نداده است مگر از سوي هيلاري دغل باز و دمكرات ها.
تباني به لحاظ فني اتهام حقوقي قلمداد نمي شود، اما رابرت مولر در صورت باور به اين مساله كه چنين كاري بين مديران ستاد انتخاباتي ترامپ و روس ها رواج داشته است، مي تواند اتهام توطئه را مطرح كند.
ترامپ همكاري ستاد انتخاباتي اش با روسيه براي مهندسي نتيجه انتخابات رياست جمهوري آمريكا را رد كرده و تحقيقات در مورد اين مساله را شيادي و كلاهبرداري خوانده است. مسكو نيز مداخله در انتخابات آمريكا را رد كرده است.
براساس اين گزارش، مانافورت با 18 فقره موارد جنايي مواجه است كه بر اتهام پنهان كردن بخشي از 60 ميليون دلار درآمد حاصل از كار براي يك سياستمدار طرفدار روسيه در اوكراين متمركز است.
به وي گفته شده است كه اين مبلغ را در حساب هاي فرامرزي نگه دارد و ماليات آن را پرداخت نكند. وي همچنين با اتهام تطميع شاهدان عيني مواجه است. چنانچه مانافورت محكوم شود، تحقيقات مولر شتاب بيشتري به خود مي گيرد.
در تحقيقات مولر، مدير سابق ستاد انتخاباتي ترامپ و يك مشاور ارشد ديگر به فعاليت به عنوان عوامل خارجي به نفع اوكراين و انتقال وجوهات مالي به حساب هاي فرامرزي متهم شده است.
در اين تحقيقات همچنين روس ها به هك رايانه ها و سرقت ايميل هاي دمكرات ها و تنش زايي در آمريكا از طريق رسانه هاي اجتماعي متهم شده اند.
اروپام**9109**3404