۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۴۰
کد خبر: 82987782
T T
۰ نفر

10 هزار تن نهاده هاي دامي در قزوين توزيع شد

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۴۰
کد خبر: 82987782
10 هزار تن نهاده هاي دامي در قزوين توزيع شد

قزوين - ايرنا - مديركل پشتيباني امور دام قزوين گفت: طي چهار ماهه امسال با هدف حمايت از استمرار توليد، 10 هزار تن نهاده هاي دامي بين اتحاديه ها و تعاوني هاي استان توزيع شده است.

فرشيد گرامي پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين نهاده هاي دامي شامل ذرت، سويا و جو بوده اند.
به گفته وي اين ميزان نهاده ها عمدتا در تير ماه امسال در راستاي تنظيم بازار دام و طيور و نهاده هاي مربوط به آن به اتحاديه ها و تعاوني ها براي توزيع بين دامداران قزويني ارايه شده است.
مديركل پشتيباني امور دام استان قزوين يادآور شد: حمايت از تدوام و استمرار توليد گوشت قرمز و سفيد با كمك به تامين نهاده هاي مورد نياز اين بخش در مواقع لازم از ماموريت هاي اين دستگاه كه زير نظر وزارت جهاد كشاورزي به فعاليت مي پردازد، است.
گرامي پور در ادامه با اشاره به آغاز عرضه مرغ منجمد به قيمت مصوب دولتي با هدف تنظيم بازار در قزوين از روز گذشته،اظهار داشت: در خصوص اين محصول از ذخاير كافي برخوردار هستيم و تا هر زمان كه نياز باشد كار توزيع مرغ در فروشگاه هاي زنجيره اي و تعاوني هاي مصرف استان ادامه خواهد داشت.
وي يادآور شد: شهروندان خريد اين نوع گوشت را بايد از فروشگاه هاي زنجيره اي و تعاوني هاي مصرف كه با بنر و اطلاعيه در داخل فروشگاه معرفي و مجاز به فروش مرغ منجمد با قيمت مصوب دولتي هستند، انجام دهند.
هرگاه قيمت گوشت سفيد (مرغ) و قرمز كاهش و يا افزايش يافته به شكلي كه توليدكنندگان يا مصرف كنندگان دچار مشكل و آسيب شوند، اداره كل پشتيباني امور دام وارد عمل شده و با خريد و يا عرضه گوشت بازار را تنظيم و در راستاي تعادل سازي قيمت ها اقدام مي كند.
3013