۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲
کد خبر: 82989139
T T
۰ نفر
تعداد مناطق ويژه اقتصادي  استان يزد، 2 برابر مي شود

يزد- ايرنا- نماينده حوزه انتخابيه مهريز در مجلس شوراي اسلامي گفت: مجوز تصويب منطقه ويژه اقتصادي شهرستان هاي بافق و مهريز در كميسيون اقتصادي به تصويب رسيده و شمار آنها در استان به رقم چهار مي رسد.

محمد رضا صباغيان بافقي، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در بافق اظهار داشت: با پيگيري هاي انجام شده در صورت تاييد و راي آوردن در صحن علني مجلس، شهرستان هاي بافق و مهريز نيز مانند ابركوه و ميبد داراي مناطق ويژه اقتصادي خواهند شد.
نماينده مهريز، خاتم، بافق، ابركوه و بهاباد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نحوه بررسي اين مصوبه در كميسيون اصلي اقتصادي مجلس شوراي اسلامي افزود: موضوع قابليت شهرستانهاي بافق و مهريز براي داشتن منطقه ويژه اقتصادي پيش از اين در كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس به تصويب رسيده بود و اينبار اين مهم با حضور نماينده دولت (رييس مناطق آزاد تجاري كشور) در كميسيون اقتصادي نيز تصويب شد.
رييس مجمع نمايندگان استان يادآور شد:در صورت تصويب نهايي و اجرايي شدن اين موضوع، وضعيت خوبي در زمينه اقتصاد و اشتغال براي اين شهرستانها ايجاد خواهد شد.
حوزه انتخابيه مهريز بزرگترين حوزه انتخابيه استان يزد است كه بيش از 400 كيلومتر وسعت دارد و پنج شهرستان و بيش از 10 بخش و صدها روستا و آبادي را پوشش مي دهد.
به گفته اين نماينده، طرح افزايش شمار نمايندگان به مجلس ارائه شده كه در صورت تامين بار مالي تعداد 40 نماينده در كشور و 2 نماينده به استان يزد افزوده مي شود.
مركز شهرستان 50 هزار نفري بافق در فاصله 110 كيلومتري جنوب شرقي يزد قرار دارد.
7543/ 6197