۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳
کد خبر: 82989185
T T
۰ نفر

بدون كمك رسانه ها حفاظت از محیط زیست ممكن نیست

۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳
کد خبر: 82989185
بدون كمك رسانه ها حفاظت از محیط زیست ممكن نیست

قزوین - ایرنا - مدیركل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینكه رسانه ها در جهت ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست نقش مهمی دارند گفت: در دنیای امروز بدون كمك رسانه ها حفظ محیط زیست ممكن و میسر نیست.

به گزارش ایرنا، امیر عبدالرضا سپنجی روز پنجشنبه در دوره آموزشی نقش رسانه ها در ارتقای دانش عمومی در حوزه محیط زیست كه با حضور جمعی از اصحاب رسانه قزوین برگزار شد،افزود: رسانه ها می توانند احترام به طبیعت، حیات وحش و محیط زیست در جامعه را با فعالیت های ترویجی خود افزایش دهند.
وی اظهار داشت: رسانه های جمعی و اصحاب رسانه ها در حوزه محیط زیست باید یك نگاه سیستمی داشته و از خودمحوری پرهیز كنند.
مدیر كل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه ایجاد امید را از وظایف خبرنگاران عنوان كرد و افزود: رسانه ها باید در عین انعكاس حقایق به دنبال راه حل و ایجاد امید در بین مردم باشند.
سپنجی، 2 عرصه آموزش و اطلاع رسانی را از جمله فعالیت های روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان كرد و اظهار داشت: بازوی اصلی ما در این عرصه رسانه ها هستند تا بتوانیم محیط زیست را به نقطه ای مطلوب برسانیم.
وی خاطر نشان كرد: سازمان حفاظت محیط زیست یك دستگاه نظارتی است و اگر رسانه ها و دیگر دستگاه های اجرایی در حفظ محیط زیست همراهی نكنند این مجموعه خلاء سلاح می شود.
مدیر كل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: محیط زیست موضوعی ملی و فراجناحی است و اگر همه جناح ها و رسانه ها برای حفاظت این حوزه همسو نباشند در رسیدن به اهداف بازنده خواهیم بود.
این مسئول گفت: برای حفاظت از محیط زیست ابتدا نیازمند نگاه نظام مند و سیستماتیك هستیم و باید با برنامه ریزی و دریافت بازخوردها سعی كنیم این نوع نگاه را در كشور حاكم كنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینكه مشكلات و معضلات محیط زیست به حدود 200 سال پیش باز می گردد كه مسیر را اشتباه رفته و زیست بوم را نابود و حیات وحش را به دست نابودی پیش بردیم،اظهار داشت: نتیجه این عملكرد ها منجر به انقراض ببر مازندران و شیر ایرانی شده است.
سپنجی تصریح كرد: تخریب زیست محیطی در سرزمین ما در شرایطی صورت گرفته است كه هنوز آنچنان اقتصاد صنعتی نداریم كه بگوییم محیط زیست را بر آن مبنا دچار مشكل كرده ایم.
7390*3013
۰ نفر