۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۳:۱۱
کد خبر: 82989724
T T
۰ نفر

هكرها به شبكه برق آمریكا نفوذ كردند

۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۳:۱۱
کد خبر: 82989724
هكرها به شبكه برق آمریكا نفوذ كردند

تهران – ایرنا – یك شركت امنیت سایبری در آمریكا از نفوذ هكرها به شبكه برق این كشور خبر داده و گفته كه این اقدام احتمالا با هدف تدارك فعالیت‌های خرابكارانه بعدی صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، شركت «دراگوس» گفته كه این گروه هكری موسوم به «راسپایت/ RASPITE» موفق به نفوذ به سیستم‌های كنترل صنعتی به كار رفته در شركت‌های توزیع برق شده است.
این شركت كه در ایالت مریلند واقع شده، تاكید كرده است كه «فعلا نشانه‌ای از توانایی گروه یاد شده برای تدارك حملات مخرب از جمله با هدف قطعی برق گسترده دیده نمی‌‎شود».
دراگوس گفته كه این هكرها عضو همان گروهی هستند كه شركت «سیمَنتِك» ماه گذشته معرفی كرده و آن‌ را مسئول عملیات‌های سایبری علیه اهدافی در كشورهای خاورمیانه از جمله عربستان سعودی، امارات، قطر و كویت دانسته بود.
گزارش نفوذ هكرها به شبكه توزیع برق آمریكا در شرایطی منتشر می‌شود كه «دن كوتس» مسئول هماهنگی نهادهای اطلاعاتی این كشور اخیرا در خصوص حملات سایبری فلج‌كننده به زیرساخت‌های كلیدی آمریكا هشدار داده بود.
هفته گذشته هم وزارت امنیت داخلی آمریكا اعلام كرد كه هكرها پیش از این در سال 2016 موفق به نفوذ به بخشی از تاسیسات زیرساختی آمریكا شده بودند.
با نزدیك شدن به موعد انتخابات كنگره آمریكا، نگرانی‌ها در این كشور درخصوص حملات سایبری احتمالی افزایش یافته است.
نهادهای اطلاعاتی آمریكا مستقیما روسیه را مسبب هك سرورهای حزب دمكرات در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این كشور می‌دانند كه روی پیروزی نامزد جمهوریخواهان تاثیرگذار بود.
در همین رابطه «جان هانتسمن» سفیر آمریكا در روسیه اخیرا مدعی شد كه مسكو در تدارك مداخله در رقابت‌های آتی كنگره این كشور بوده است.
انتخابات كنگره آمریكا ششم نوامبر (15 آبان 97) خواهد بود و در آن تمامی 435 كرسی مجلس نمایندگان و یك سوم از كرسی‌های مجلس سنای این كشور به رای گذاشته خواهد شد.
شبس ** 9386 *1613*