۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82992180
T T
۰ نفر

صف كامیون‌ها در مرز بازرگان مربوط به ایران نیست

۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82992180
صف كامیون‌ها در مرز بازرگان مربوط به ایران نیست

تهران- ایرنا- سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام كرد: تردد همه كامیون‌های ایرانی و وسایل نقلیه‌ ای كه از سمت جمهوری اسلامی ایران قصد عزیمت به تركیه را دارند، بدون هیچ‌گونه مانع و محدودیتی در جریان است و صف تشكیل شده كامیون ها مربوط به ایران نیست.

به گزارش یكشنبه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در پی انتشار خبر دیروز برخی رسانه‌ها درباره تشكیل صف طولانی از كامیون‌ها در مرز بازرگان، رصد و بررسی وضعیت ترددها در مرز بازرگان حاكی است این صف مربوط به كامیون‌های ایران نیست.
برپایه این گزارش، صف احتمالی مربوط به خروجی‌هایی است كه از سمت تركیه به ایران می‌آیند و مربوط به توافق هایی است كه تركیه با كشورهای مشترك المنافع مانند قزاقستان دارد.
برخی كشورها برای تردد ناوگان باری دیگر كشورها در خاك خود، توافق های دوجانبه داشته و به شكل برابر به صدور پروانه تردد برای كامیون‌های 2 طرف اقدام می‌كنند، بر این اساس صف شكل گرفته مربوط به همین كامیون‌ها و مشكلی است كه دولت تركیه در تامین این مجوزها داشته است و هیچ‌گونه ارتباطی با كشور ما ندارد و این كامیون‌ها فقط به شكل ترانزیتی از خاك جمهوری اسلامی ایران عبور می‌كنند.
اكنون علاوه بر كامیون‌های حامل مواد غذایی فاسدشدنی كه دارای اولویت تردد است، سایر كامیون‌های ایرانی نیز بدون انتظار در صف های طولانی وارد ایران می‌شوند و اوضاع در مرز برای ایرانی‌ها عادی است.
به گزارش ایرنا، پایانه مرزی بازرگان در مرز ایران با تركیه در شمال استان آذربایجان غربی قرار دارد.

اقتصام*3065*1961*
۰ نفر