۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۱۸
کد خبر: 82992515
T T
۰ نفر

امن ترین آسمان جهان متعلق به ایران است

۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۱۸
کد خبر: 82992515
امن ترین آسمان جهان متعلق به ایران است

اردبیل - ایرنا - فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیا شمال غرب كشور گفت: امن ترین آسمان جهان متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و سالانه حدود 65 میلیون مسافر با امنیت پروازی از فضای كشور گذر می كنند.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم «عباس عظیمی» روز دوشنبه در دیدار با فرماندار بیله سوار مغان افزود: روزانه 700 هواپیمای خارجی و داخلی در حوزه پدافند هوایی شمال غرب كشور پرواز و تردد می كنند كه همه آنها رصد می شود.
وی بیان كرد: تامین امنیت این تعداد پرواز و مسافر هوایی جزو افتخارهای پدافند هوایی است.
فرمانده منطقه پدافند هوایی خاتم الانبیا شمال غرب كشور افزود: این پدافند رصد و حفاظت از حریم استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و كردستان با سامانه‌های متعلق به پدافند هوایی كشور از جمله ایستگاه جمع آوری اطلاعات، ایستگاه های راداری و پست های دیده بانی را بر عهده دارد.
امیر سرتیپ عظیمی نقش پدافند هوایی را در تامین امنیت آسمان كشور بی بدیل دانست و افزود : پدافند هوایی، هویت مستقل نیروهای مسلح است و امروز بیش از هر زمان دیگری به عمق دور اندیشی رهبر انقلاب در تشكیل این نیروی الهی پی می بریم.
وی اظهار داشت: پدافند هوایی در دو بخش دفاعی و كنترل ترافیك هوایی فعالیت می كند و امنیت امروز میهن اسلامی مرهون فداكاری و هوشیاری نیروهای مسلح در رده های مختلف است.
6016/ 3006