۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۷:۲۶
کد خبر: 82995816
T T
۰ نفر

طوفان ژاپن را درنوردید

۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۷:۲۶
کد خبر: 82995816
طوفان ژاپن را درنوردید

پكن- ایرنا- موجی از گردبادهای ویران كننده به همراه طوفان شدید 'شان شان' از روز چهارشنبه بخش های زیادی از ژاپن را در نوردید و شمار زیادی از پروازهای داخلی و خارجی این كشور را لغو كرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا وقوع این طوفان در حالی است كه در چند روز گذشته بر اثر گرما دهها نفر در ژاپن جانشان را از دست داده اند و شمار جان باختگان ناشی از جاری شدن سیل در این كشور نیز در هفته های گذشته به بیش از 300 نفر رسیده است.
طوفان از روز چهارشنبه به توكیو نزدیك شد و به دنبال آن با هشدار سازمان هواشناسی شمار زیادی از پروازها لغو شد.
طوفان 'شان شان' از سواحل شرقی ژاپن شدت گرفت و به طرف مركز و توكیو حركت كرد و باعث شد تا در خلال 24 ساعت در توكیو و مناطق اطراف، نزدیك به 350 میلیمتر باران ببارد.
سازمان هواشناسی ژاپن در بیانیه ای به مردم نسبت به بارش باران سیل آسیا، جاری شدن سیل و سیلاب، طغیان رودخانه ها و همچنین رانش زمین هشدار داده است.
طوفان با سرعتی بین 180 تا 240 كیلومتر در ساعت حركت می كند و در منطقه چیبا در شرق توكیو به مردم گفته شده است كه شاید مجبور به رفتن به مكان های امن باشند.
نزدیك به 36 پرواز كه قرار بود از فرودگاه ناریتا در شرق توكیو به هنگ كنگ و شانگهای انجام شود نیز لغو شده است.
در كنار این طوفان، موج هوای گرم در مناطق مركزی و غربی ژاپن همچنان ادامه دارد و هشدارهای رسمی نسبت به خطرات ناشی از گرمازدگی برای این مناطق صادر شده است.
چهارشنبه بعد از ظهر دمای هوا در شهر مینو در استان گیفو به ۴۱ درجه سانتیگراد رسید و دمای هوا برای شهر گِرو در همین استان 40.5 درجه سانتیگراد ثبت شد.
سازمان هواشناسی ژاپن می گوید كه یك سامانه پرفشار كه به آهستگی حركت می كند موجب افزایش ناگهانی دمای هوا شده است.
آساق**231**1904**