۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82995993
T T
۰ نفر
كردستاني ها صاحب مجهزترين كانون زبان ايران مي شوند

سنندج - ايرنا - مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان گفت: در آينده اي نزديك صاحب مجهزترين و پيشرفته ترين كانون زبان كشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سهيلا شيخي روز پنجشنبه در نشست خبري اظهار داشت: اين كانون به امكانات و تجهيزاتي مجهز شده كه در هيچ مراكز آموزشي در كشور وجود ندارد.
وي با بيان اينكه در اين كانون زبان هاي مختلف انگليسي، آلماني، فرانسه، عربي و فارسي آموزش داده مي شود، افزود: اين مركز در ساختماني چهار طبقه احداث شده كه يك طبقه آن مجتمع فرهنگي و هنري و سه طبقه ديگر كانون زبان مي شود.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان تاكيد كرد: ساختمان كانون زبان ايران در استان امسال همزمان با هفته ملي كودك يا هفته دولت به بهره برداري مي رسد و جذب مربيان نيز به صورت كشوري خواهد بود.
وي در ادامه به فعاليت هاي كانون پرورش فكري استان اشاره كرد و يادآور شد: فعاليت هاي كانون در سه محور فرهنگي، هنري و ادبي و براي كودكان و نوجوانان هفت تا 18 سال است.
شيخي با بيان اينكه شعال امسال كانون تمرين مهارت زندگي است، اضافه كرد: در حال حاضر 38 هزار و 432 نفر در 20 مركز ثابت و چهار مركز سيار روستايي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان آموزش مي بينند.
وي گفت: 32 هزار و 824 نفر از اعضي كانون عضو مراكز ثابت و پنج هزار و 608 نفر نيز عضو مراكز سيار روستايي هستند و از برنامه هاي مختلف هنري، فرهنگي و ادبي كانون بهره مند مي شوند.
شيخي با بيان اينكه مراكز سيار روستايي در شهرستان هاي مريوان، بانه، سقز و قروه قرار دارند، اظهار داشت: اين مراكز كفاف جمعيت كودكان و نوجوانان اين مناطق را نمي دهد و در صدد هستيم كه آن را افزايش دهيم.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان افزود: براي راه اندازي يك مركز ساير روستايي جداي از اعتبارات كشوري حداقل به 2 ميليارد ريال اعتبار استاني نياز داريم كه اميد مي رود اين مهم تحقق يابد.
وي در ادامه به برنامه هاي اوقت فراغت كانون براي كودكان و نوجوانان استان اشاره كرد و يادآور شد: اين فعاليت ها در زمينه هاي مختلف هنري، فرهنگي، نمايش هاي عروسكي و كتاب محور از 11 مرداد آغاز شده و تا 22 شهريور نيز ادامه دارد.
شيخي تاكيد كرد: اوقات فراغت تابستاني يكي از بهترين فرصت هايي است كه كودكان و نوجوانان مي توانند بدون دغدغه فعاليت هاي درسي، به دنبال پرورش استعدادهاي فرهنگي ،هنري و ادبي خود باشند.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان با بيان اينكه فعاليت هاي كانون پرورش فكري در فصل تابستان پررنگ تر مي شود شناسايي، رشد و شكوفايي استعدادهاي كودكان در ايام فراغت را از اهداف اين نهاد برشمرد.
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با 20 مركز ثابت و چهار كتابخانه سيار روستايي در تمامي شهرستان هاي استان آماده ارائه خدمات فرهنگي،هنري و ادبي در طول سال به كودكان و نوجوانان كردستاني است.
7348/9102