۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82997393
T T
۰ نفر
كسب 6 مقام توسط رباتیك كاران ایرانی در مسابقات فیرا 2018

تهران- ایرنا-تیم هایی اعزامی ایران به مسابقات جهانی رباتیك فیرا 2018 در كشور تایوان با كسب 6 مقام خوش درخشیدند.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از دانشگاه صنعتی امیركبیر در سومین روز از مسابقات جهانی رباتیك فیرا 2018 كه در شهر تایچونگ كشور تایوان برگزار می شود،در بخش دانشجویی تیم های رباتیك دانشگاه صنعتی امیركبیر خوش درخشیدند.
در رقابت های لیگ ربات های پرنده در بخش ماموریت تیم ام ای وی AUTMAV این دانشگاه پس از تیم هایی از چین و تایوان موفق به كسب مقام سوم این دوره از مسابقات شد.
در بخش دانش آموزی و در رده سنی زیر 19 سال تیم رباتیك دانش ایكس پرایم Danesh X-Prime از دبیرستان دانش قلهك موفق شد در لیگ مدیریت بحران شهری به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات برسد. در همین لیگ نیز تیم دانش اكسپرس Danesh EXPress از همین دبیرستان موفق شد مقام دوم را كسب كند.
در لیگ ورزش ربات ها در رده سنی زیر 19 سال تیم دانش پلاس Danesh Plus از دبیرستان دانش قلهك موفق به كسب مقام دوم این لیگ شد. در همین لیگ تیم سلام دیباجی از دبیرستان سلام دیباجی مقام سوم را كسب كرد. در همین لیگ و در رده سنی زیر 14 سال نیز تیم سلام صدر از مدرسه سلام صدر موفق به كسب مقام قهرمان این رقابت ها شد. در لیگ ماموریت غیرممكن و در رده سنی زیر 19 سال، تیم ترمیناتور Terminator از مدرسه رباتیك امیركبیر موفق به كسب مقام پنجم این رقابت ها شد.
بیست و سومین دوره رقابت های جهانی رباتیك فیرا، از 15 تا 21 مرداد سال 97 و با حضور 250 تیم دانش آموزی و دانشجویی از 20 كشور در شهر تایچونگ كشور تایوان برگزار می شود، 24 تیم دانش آموزی و 9 تیم دانشجویی از ایران در این مسابقات حاضر هستند.
مسابقات رباتیك فیرا با هدف اشاعه دانش رباتیك و هوش مصنوعی بین نسل جوان و تربیت نیرویی متخصص در جهت تقویت خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان و دانشجویان همچنین توسعه این دانش در كشورهای مختلف برگزار شده و امسال در كنار برگزاری مسابقات مدرسه رباتیك بین‌المللی فیرا، برای دومین سال متوالی در روزهای پیش از مسابقات تیم‌های شركت‌كننده در یك برنامه بین‌المللی هماهنگ به آموختن آخرین دستاوردهای روز دنیا پرداختند.
علمی**9157**1440
۰ نفر