۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۴
کد خبر: 82998699
T T
۰ نفر
84 شركت در پارك علم و فناوري آذربايجان غربي فعاليت مي كند

اروميه- ايرنا- رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي گفت: تعداد شركت هاي فناور فعال در پارك علم و فناوري اين استان از 18 مورد در سال 1392 به 84 شركت در سال جاري رسيده است.

به گزارش ايرنا حسن حيدري روز يكشنبه در نشست خبري با خبرنگاران افزود: 9 شركت و هسته فناور از اين تعداد در مياندوآب و مابقي در پارك علم و فناوري مركز استان مستقر است.
وي با اشاره به افزايش روزافزون تعداد شاغلان در پارك علم و فناوري، ادامه داد: تعداد افراد شاغل در اين شركت ها در سال 1394 شمسي 102 نفر بوده اما در زمان حاضر اين تعداد به 289 نفر افزايش يافته است.
وي اضافه كرد: ميزان گردش مالي شركت هاي مستقر در پارك علم و فناوري آذربايجان غربي از حدود 10 ميليارد ريال در سال 1394 به 125 ميليارد ريال در سال گذشته رسيد.
رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي بيان كرد: مجموعه پارك علم و فناوري به صورت حرفه‌اي و با هدف توسعه نوآوري و انجام كارهاي دانش بنيان در حال فعاليت است تا بتواند نياز جوانان نخبه استان را فراهم كند.
حيدري بيان كرد: توليدات اين شركت ها در زمينه هاي برق و الكترونيك، صنعت ساختماني، كشاورزي، توليد و اتوماسيون، شيمي و پليمر، اكوتوريسم منابع طبيعي و محيط زيست و انرژي هاي نوين زيست فناوري است.
وي اضافه كرد: اولويت پارك علم و فناوري آذربايجان غربي با توجه به توليدات شركت هاي فعال، توجه به نيازهاي استان و سرمايه گذاري در اين بخش است.
رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي با اشاره به اينكه 18 شركت دانش بنيان نيز در اين استان فعال است، گفت: از اين تعداد 12 شركت در داخل مجموعه پارك علم و فناوري فعاليت مي كند.
حيدري افزود: از 18 شركت دانش بنيان فعال در آذربايجان غربي، 13 شركت در اروميه و پنج شركت ديگر در شهرستان هاي مياندوآب، مهاباد و ماكو فعاليت مي كند.
وي ادامه داد: تا قبل از سال 1393 هيچ شركت دانش بنياني در آذربايجان غربي وجود نداشت و اين 18 شركت در سايه برنامه هاي دولت تدبير و اميد راه اندازي شده است.
وي اضافه كرد: ميزان حمايت مستقيم مالي دولت از پارك علم و فناوري و شركت هاي دانش بنيان از 350 ميليون ريال در سال 1392 به 63 ميليارد ريال در سال گذشته رسيده و اين نشان از توجه دولت به بخش فناوري و دانش بنيان است.
رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي افزود: با تلاش هاي صورت گرفته، سه شركت دانش بنيان خروج موفق از پارك داشته و در حال حاضر به جمع واحدهاي توليد كننده شهرك هاي صنعتي اين استان پيوسته است.
حيدري اضافه كرد: ترويج فعاليت شركت هاي دانش بنيان و استفاده از فكر فعالان اين حوزه مي تواند يكي از بهترين روش ها براي تحقق اقتصاد مقاومتي و عمل به شعار سال در راستاي حمايت از كالاي داخلي باشد.
وي بيان كرد: اولويت پارك علم و فناوري آذربايجان غربي با توجه به توليدات شركت ها، توجه به نيازهاي استان و سرمايه گذاري در اين بخش است.
به گزارش ايرنا پارك علم و فناوري آذربايجان غربي با هدف بسترسازي براي توليد ثروت از طريق علم و فناوري تاسيس شده است؛ اين نهاد به عنوان يكي از اركان مهم شكل گيري و توسعه اقتصاد دانش­ بنيان تلاش مي­كند تا با استفاده از موقعيت ممتاز همجواري با سه كشور آسيايي و اروپايي و دارا بودن هفت مرز رسمي در سطح كشور به حمايت همه جانبه از شركت­هاي مبتني بر دانايي و خلاقيت و جذب سرمايه­ گذار بپردازد.
اين پارك در تلاش است تا زمينه تجاري سازي و بازاريابي ايده هاي نوآورانه و فناورانه را فراهم كند و نقش كليدي در ياري رساندن به حضور فعال اين شركت ها در سطوح ملي و بين المللي داشته باشد.
از سال 1396 تاكنون 12 رويداد 'استارت آپ ويكند' با حمايت پارك علم و فناوري در آذربايجان غربي برگزار شده است و در مجموع 39 ايده منتخب در مراكز رشد مراحل نخست اجرايي را طي مي كند.
8135/3072