۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۵۹
کد خبر: 82999386
T T
۰ نفر
حدود 22 هزار خيّر حامي ايتام در آذربايجان غربي هستند

اروميه- ايرنا- مديركل كميته امداد امام خميني (ره) آذربايجان غربي گفت: 21 هزار و 984 خيّر، حامي 11 هزار و 971 يتيم تحت پوشش اين نهاد حمايتي در استان هستند.

عزيز سهندي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حاميان ايتام و فرزندان طرح محسنين در سال جاري بيش از 60 ميليارد ريال به افراد تحت پوشش خود كمك كرده اند كه نسبت به سال گذشته 29 درصد رشد داشته است.
وي ادامه داد: ميزان كمك هاي خيران در طرح اكرام ايتام و محسنين آذربايجان غربي در مدت مشابه سال گذشته بيش از 46 ميليارد ريال بود.
وي گفت: طرح اكرام ايتام از سال 1378 به منظور تامين هزينه هاي معيشتي، درماني، تحصيلي، مسكن و ساير نيازهاي فرزندان محروم از نعمت پدر توسط كميته امداد اجرا مي شود.
مديركل كميته امداد امام خميني (ره) آذربايجان غربي افزود: افراد حقيقي يا حقوقي كه در اين طرح 'حامي' ناميده مي‌شوند با مراجعه به كميته امداد امام (ره) يا درگاه‌هاي الكترونيك و تكميل فرم اعلام همكاري، آمادگي خود را جهت تحت حمايت گرفتن يك يا چند كودك يتيم اعلام مي‌كنند.
وي اضافه كرد: مدت حمايت حداقل يك سال بوده كه طي آن حامي به صورت ماهيانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب كميته امداد امام (ره) محل سكونت فرد مورد نظر با شناسه واريز مخصوص واريز مي‌كند.
سهندي ادامه داد: علاوه بر طرح اكرام ايتام، طرح محسنين نيز از سال 1390 به منظور جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي در بين فرزندان بي سرپرست و زن سرپرست خانوار در كميته امداد كشور و به تبع آن در استان اجرا مي شود.
وي اضافه كرد: مردم خير و نيكوكار استان مي توانند با روش هاي مختلفي از جمله پرداخت اينترنتي از طريق آدرس www. Emdad.ir، كمك به كميته امداد سايت بانك ملت، شماره شبا شماره حساب اكرام ايتام و محسنين به شماره 12000000000451286790IR با درج شناسه حامي، نرم افزار موبايلي سكه و انتقال كارت به كارت به شماره 610433777087763 از طريق عابر بانك ملت با شناسه خود حامي، به طرح اكرام ايتام و محسنين استان كمك كنند.
مديركل كميته امداد امام خميني (ره) آذربايجان غربي گفت: اين نهاد حمايتي در راستاي افزايش حمايت از ايتام و محسنين استان اقدام به افزايش تعهدات ماهيانه حاميان، اخذ كمك هاي مبتني بر نياز از جمله درمان، پوشاك، مسكن و بسته هاي تحصيلي و استفاده از روش هاي مجازي كرده است.
وي ادامه داد: تمامي تلاش ما در اين نهاد حمايتي در استان زدودن رنگ فقر از زندگي افراد تحت پوشش است و تمامي توان خود را در راستاي توانمند كردن خانواده هاي مددجويان به كارگرفته ايم.
به گزارش ايرنا، طرح هاي 'اكرام ايتام' و 'محسنين' از جمله طرح­هايي هستند كه كميته امداد امام خميني (ره) به منظور استفاده از مشاركت مردمي در رسيدگي به نيازمندان اجرا مي ­كند.
طرح «محسنين» نيز مربوط به كودكاني است كه يا پدر و مادر از يكديگر جدا شده و تحت سرپرستي مادرشان هستند و يا آن­ كه پدرشان در قيد حيات است، اما به دليل بيماري قادر به تامين معاش خانواده نيست.
فرد حامي بايد ماهانه حداقل 20 هزار تومان به حساب هر يك از كودكان تحت حمايت خود واريز كند.
بيش از يك ميليون حامي از سراسر كشور سرپرستي كودكان يتيم تحت پوشش كميته امداد امام(ره) را برعهده گرفته و سايه مهرباني خود را بر سر آنان گسترانيده‌اند.
8137/2093